telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Volitelné vzdělávací aktivity

Konverzace AJKonverzace NJKonverzace FJInformační a komunikační technologieMatematický seminářFyzikální seminářBiologický seminář
Chemický seminářDějepisný seminářSpolečenskovědní seminářLiterární seminářZeměpisný seminář
oktáva
Biologický seminář si volí žáci 4.R a oktávy, kteří zpravidla maturují z biologie. Hlavní náplní semináře je prohloubení učiva z biologie a to především formou referátů a prezentací na základě samostatného studia , získávání informací z odborné literatury a internetu.
Žáci předstupují se svými pracemi před spolužáky, učí se vhodnou formou problém přednést a především obhájit své názory.
Žáci jsou vedeni ke schopnosti učivo nejen analyzovat, ale také propojovat získané znalosti se znalostmi z ostatních přírodovědných předmětů.Průběžně se tak připravují na studiu na vysokých školách s přírodovědným zaměřením.
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Člověk a životní prostředí
- Jak ovlivňuje člověk životní prostředí od počátku své existence po současnost a jaké je srovnání těchto forem ovlivňování z hlediska udržitelnosti - Čím jsou významné organismy pro člověka, jaké jsou příčiny vzniku a zániku některých rostlinných a živočišných druhů a jaké jsou formy jejich ochrany - Jaké zdroje energie a suroviny člověk na Zemi využívá a jaké klady a zápory se s jejich využíváním a získáváním pojí - Jakým způsobem člověk využívá vodu, jaké jsou nejčastější příčiny jejího znečištění, čím je způsoben nedostatek pitné vody a jaký má dopad na společnost - K čemu člověk využívá půdu a jaké důsledky z toho pro životní prostředí vyplývají - Jaké jsou příčiny rychlého růstu lidské populace a jaký vliv má tento růst na životní prostředí - Které vlivy prostředí ohrožují zdraví člověka - Jaké jsou příčiny a důsledky globálních ekologických problémů a jaký postoj k tomu zaujímají zainteresované skupiny - Jaké jsou nástroje a možnosti řešení globálních ekologických problémů (např. legislativní, dobrovolné/občanské, institucionální, technologické apod.) a jaké jsou možnosti zapojení jednotlivce do jejich řešení. - Které základní principy se pojí s myšlenkou udržitelného rozvoje - Jaké jsou prognózy globálního rozvoje světa na podkladě současného environmentálního jednání lidstva