Biologický seminář si volí žáci 4.R a oktávy, kteří zpravidla maturují z biologie. Hlavní náplní semináře je prohloubení učiva z biologie a to především formou referátů a prezentací na základě samostatného studia , získávání informací z odborné literatury a internetu.
Žáci předstupují se svými pracemi před spolužáky, učí se vhodnou formou problém přednést a především obhájit své názory.
Žáci jsou vedeni ke schopnosti učivo nejen analyzovat, ale také propojovat získané znalosti se znalostmi z ostatních přírodovědných předmětů.Průběžně se tak připravují na studiu na vysokých školách s přírodovědným zaměřením.
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Člověk a životní prostředí
- Jak ovlivňuje člověk životní prostředí od počátku své existence po současnost a jaké je srovnání těchto forem ovlivňování z hlediska udržitelnosti
- Čím jsou významné organismy pro člověka, jaké jsou příčiny vzniku a zániku některých rostlinných a živočišných druhů a jaké jsou formy jejich ochrany
- Jaké zdroje energie a suroviny člověk na Zemi využívá a jaké klady a zápory se s jejich využíváním a získáváním pojí
- Jakým způsobem člověk využívá vodu, jaké jsou nejčastější příčiny jejího znečištění, čím je způsoben nedostatek pitné vody a jaký má dopad na společnost
- K čemu člověk využívá půdu a jaké důsledky z toho pro životní prostředí vyplývají
- Jaké jsou příčiny rychlého růstu lidské populace a jaký vliv má tento růst na životní prostředí
- Které vlivy prostředí ohrožují zdraví člověka
- Jaké jsou příčiny a důsledky globálních ekologických problémů a jaký postoj k tomu zaujímají zainteresované skupiny
- Jaké jsou nástroje a možnosti řešení globálních ekologických problémů (např. legislativní, dobrovolné/občanské, institucionální, technologické apod.) a jaké jsou možnosti zapojení jednotlivce do jejich řešení.
- Které základní principy se pojí s myšlenkou udržitelného rozvoje
- Jaké jsou prognózy globálního rozvoje světa na podkladě současného environmentálního jednání lidstva