Určeno pro:
1. ročník
,
2. ročník
,
3. ročník
Celoroční projekt školy je společný pro všechny ročníky nižšího i vyššího gymnázia .
Téma projektu bude stanoveno na začátku školního roku. Při jeho výběru se bude přihlížet k aktuální situaci v regionu, k významným událostem, k výročím, ... Nejpozději do konce listopadu bude určen hlavní garant projektu. Vyučující a žáci si pak rozmyslí a zvolí obsah a formu svých výstupů k danému tématu. Na projektu budou pracovat jednak v rámci výuky, ale i mimo ni. V každém ročníku bude garantem projektu třídní učitel, který zorganizuje práci jednotlivých skupin ve třídě a bude ji průběžně kontrolovat. Žáci budou moci spolupracovat i s ostatními vyučujícími odborných předmětů. Výstupem celého projektu bude závěrečná školní prezentace, která se uskuteční v sobotu a bude určena i pro rodiče a širší veřejnost. Jí budou předcházet dva přípravné dny, tzv. dny školních aktivit.
Časové a organizační zajištění:
září - listopad
- výběr tématu projektu
- určení hlavního garanta
- rozpracování úkolů
prosinec - leden
- vyhlášení tématu pro žáky
- vlastní návrhy žáků
- konzultace žáků s třídními učiteli
- harmonogram činností
únor - červen
- skupinové práce na projektu
- společné části projektu v rámci výuky
- příprava prezentace
- dny školních aktivit
prezentace ( sobota - začátek června nebo začátek září - možná výhoda seznámení nových žáků a rodičů se školním projektem a prostředím)
žáci se během projektu učí:
- vyhledávat a zpracovávat informace z různých zdrojů
- pracovat ve skupině, uvědomí si svou míru zodpovědnosti na úspěchu celé skupiny
- diskutovat o různých možnostech řešení zadaného úkolu, vytvářet kompromisy
- naučí se rozvrhnout si práci do dílčích úkolů, stanovit si časový harmonogram, dodržovat ho
- rozvíjet kreativitu
- propojovat vědomosti a dovednosti získané v různých předmětech
- prezentovat výsledky své práce vhodnou a kultivovanou formou nejen svým vrstevníkům, ale i veřejnosti
pokrytí průřezových témat
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
-
Problematika vztahů organismů a prostředí
-
Člověk a životní prostředí
-
Životní prostředí regionu a České republiky