telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Celoroční projekt

1. ročník2. ročník3. ročník
Určeno pro: 1. ročník , 2. ročník , 3. ročník
Celoroční projekt školy je společný pro všechny ročníky nižšího i vyššího gymnázia .
Téma projektu bude stanoveno na začátku školního roku. Při jeho výběru se bude přihlížet k aktuální situaci v regionu, k významným událostem, k výročím, ... Nejpozději do konce listopadu bude určen hlavní garant projektu. Vyučující a žáci si pak rozmyslí a zvolí obsah a formu svých výstupů k danému tématu. Na projektu budou pracovat jednak v rámci výuky, ale i mimo ni. V každém ročníku bude garantem projektu třídní učitel, který zorganizuje práci jednotlivých skupin ve třídě a bude ji průběžně kontrolovat. Žáci budou moci spolupracovat i s ostatními vyučujícími odborných předmětů. Výstupem celého projektu bude závěrečná školní prezentace, která se uskuteční v sobotu a bude určena i pro rodiče a širší veřejnost. Jí budou předcházet dva přípravné dny, tzv. dny školních aktivit.

Časové a organizační zajištění:

září - listopad
- výběr tématu projektu
- určení hlavního garanta
- rozpracování úkolů

prosinec - leden
- vyhlášení tématu pro žáky
- vlastní návrhy žáků
- konzultace žáků s třídními učiteli
- harmonogram činností

únor - červen
- skupinové práce na projektu
- společné části projektu v rámci výuky
- příprava prezentace
- dny školních aktivit

prezentace ( sobota - začátek června  nebo začátek září - možná výhoda seznámení nových žáků a rodičů se školním projektem a prostředím)


žáci se během projektu učí:
- vyhledávat a zpracovávat informace z různých zdrojů
- pracovat ve skupině, uvědomí si svou míru zodpovědnosti na úspěchu celé skupiny
- diskutovat o různých možnostech řešení zadaného úkolu, vytvářet kompromisy
- naučí se rozvrhnout si práci do dílčích úkolů, stanovit si časový harmonogram, dodržovat ho
- rozvíjet kreativitu
- propojovat vědomosti a dovednosti získané v různých předmětech
- prezentovat výsledky své práce vhodnou a kultivovanou formou nejen svým vrstevníkům, ale i veřejnosti

pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

  • Spolupráce a soutěž

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí

  • Člověk a životní prostředí

  • Životní prostředí regionu a České republiky