Doplňující vzdělávací obor Sborový zpěv je realizován formou volitelného předmětu, který je zařazen v 7. - 9. ročníku, tj. sekundě až kvartě víceletých gymnázií, jednu hodinu týdně.
Navazuje na vzdělávací obor Hudební výchova a rozšiřuje znalosti a dovednosti v oblasti zpěvu. Kompetence získané jednotlivými činnostmi v tomto oboru uplatní žáci i v dalších předmětech a především v praktickém životě. Jde především o prohlubování vztahu ke kulturnímu dědictví, vystupování na veřejnosti, spolupráce jednotlivých členů v týmu a kritické hodnocení sebe i ostatních.
Předmět má význam pro formování estetického vnímání žáků, pro spolupráci, ale i možnost individuálního uplatnění v kolektivu žáků, uvědomění si, jak práce jednotlivce ovlivní výsledek práce skupiny.
Pro výuku je k dispozici odborná učebna vybavená hudebními
nástroji, Orffovým instrumentářem a audio-vizuální technikou.
Kompetence sociální a personální
-
podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
-
na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů
-
v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá
-
účinně spolupracuje ve skupině
-
podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
-
na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
-
vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj
-
ovládá a řídí svoje jednání a chování tak, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty
-
přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy
-
chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu
-
oceňuje zkušenosti druhých lidí
-
respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
Kompetence k učení
-
vyhledává a třídí informace
-
umí informace propojovat a systematizovat
-
kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich
-
operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
Kompetence občanské
-
respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní i historické dědictví
-
projevuje pozitivní postoj k uměleckým dílům, smysl pro kulturu a tvořivost
-
aktivně se zapojuje do kulturního dění a sportovních aktivit
-
respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot
-
je schopen vcítit se do situací ostatních lidí