telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchovaZdravotní plaváníSborový zpěv
Sportovní hryMediální výchova
sekundaterciekvarta
Doplňující vzdělávací obor Sborový zpěv je realizován formou volitelného předmětu, který je zařazen v 7. - 9. ročníku, tj. sekundě až kvartě víceletých gymnázií, jednu hodinu týdně.
Navazuje na vzdělávací obor Hudební výchova a rozšiřuje znalosti a dovednosti v oblasti zpěvu. Kompetence získané jednotlivými činnostmi v tomto oboru uplatní žáci i v dalších předmětech a především v praktickém životě. Jde především o prohlubování vztahu ke kulturnímu dědictví, vystupování na veřejnosti, spolupráce jednotlivých členů v týmu a kritické hodnocení sebe i ostatních.
Předmět má význam pro formování estetického vnímání žáků, pro spolupráci, ale i možnost individuálního uplatnění v kolektivu žáků, uvědomění si, jak práce jednotlivce ovlivní výsledek práce skupiny.
Pro výuku je k dispozici odborná učebna vybavená hudebními
nástroji, Orffovým instrumentářem a audio-vizuální technikou.
Kompetence sociální a personální
  • podílí se na utváření příjemné atmosféry v týmu
  • na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů
  • v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá
  • účinně spolupracuje ve skupině
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • na základě poznání nebo přijetí nové role v pracovní činnosti pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
  • vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj
  • ovládá a řídí svoje jednání a chování tak, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty
  • přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy
  • chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu
  • oceňuje zkušenosti druhých lidí
  • respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají
Kompetence k učení
  • vyhledává a třídí informace
  • umí informace propojovat a systematizovat
  • kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
Kompetence občanské
  • respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní i historické dědictví
  • projevuje pozitivní postoj k uměleckým dílům, smysl pro kulturu a tvořivost
  • aktivně se zapojuje do kulturního dění a sportovních aktivit
  • respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot
  • je schopen vcítit se do situací ostatních lidí
Kompetence pracovní
  • dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky