telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Volitelné vzdělávací aktivity
životní prostředí
výstupy | učivo |
-
pochopí různé názory a stanoviska
-
pochopí autentický materiál
-
vyjádří svůj názor na dané téma
-
vyhledá podklady pro příslušné téma a sestaví do souvislého textu
-
užívá složitější spojovací výrazy
-
logicky strukturuje text
-
sestaví formální a neformální dopis
-
vyjádří a zdůvodné možnost, nutnost, zákaz
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
-
má znalosti o jiných zemí a dovede je sdělit
|
svět kolem nás i mimo nás
životní prostředí - přírodní, zásahy člověka - nutné, svévolné
příroda fauna, flora
domácí mazlíčci, zahrádkáři apod.
zahrádky, parky, botanické zahrady atd.
počasí
oblékání, stravování, aktivity, povinnosti podle ročních období
zdravý životní styl
lidské tělo a nemoci, prevence
u lékaře - vyšetření, operace, rekonvalescence
|
masmédia
výstupy | učivo |
-
pochopí autentický materiál
-
vyjádří svůj názor na dané téma
-
reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
-
sestaví souvislé sdělení s příslušnými podrobnostmi
-
adekvátně reaguje v různých situacích
-
vyhledá podklady pro příslušné téma a sestaví do souvislého textu
-
užívá složitější spojovací výrazy
-
logicky strukturuje text
-
sestaví formální a neformální dopis
-
vyjádří a zdůvodné možnost, nutnost, zákaz
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
-
na místě popíše probíhající děj, zhodnotí situaci
|
komunikace - důvody, možnosti
denní tisk, periodika
knihy
hudba
rádio
televize
počítače - internet
ovlivňování názorů
závažné zprávy - bulvární informace
festivaly, soutěže
vlastní tvorba
|
EU, frankofonie, současný svět
výstupy | učivo |
-
rozumí dlouhému poslechu
-
pochopí autentickou konverzaci
-
reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
-
sestaví souvislé sdělení s příslušnými podrobnostmi
-
vyhledá podklady pro příslušné téma a sestaví do souvislého textu
-
užívá složitější spojovací výrazy
-
logicky strukturuje text
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
-
má znalosti o jiných zemí a dovede je sdělit
-
prokazuje příslušnost k frankofonii
|
Evropská unie
základní myšlenky EU
základní organizace EU
postavení ČR v EU
euro
frankofonie - termín
frankofonie - skutečnost
frankofonie a jazyk, politika, kultura
negativa o pozitiva současného světa
svět generace vás a generace vašich prarodičů
základní světové problémy, návrhy řešení
ty a svět v budoucích plánech
|
Česká republika
výstupy | učivo |
-
vyjádří svůj názor na dané téma
-
reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
-
sestaví souvislé sdělení s příslušnými podrobnostmi
-
adekvátně reaguje v různých situacích
-
logicky strukturuje text
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
|
Česká republika
základní informace zeměpisné, politické, ekonomické
česká kultura
významné historiské momenty
Praha
české speciality - jídlo, výrobky, svátky apod.
francouzsko-české vztahy
zájímavost ČR pro turisty
|
Francie
výstupy | učivo |
-
pochopí autentickou konverzaci
-
pochopí autentický materiál
-
vyjádří svůj názor na dané téma
-
reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
-
vyhledá podklady pro příslušné téma a sestaví do souvislého textu
-
logicky strukturuje text
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
-
má znalosti o jiných zemí a dovede je sdělit
-
prokazuje příslušnost k frankofonii
|
základní informace o Francii -politické, zeměpisné, ekonomické
základní historické události
osobnosti kultury, sportu a pod.
Francouzi
cesty do Francie
cestování po Francii
specifika Francie
Paříž
|
francouzsky mluvící země
výstupy | učivo |
-
pochopí autentickou konverzaci
-
pochopí autentický materiál
-
sestaví souvislé sdělení s příslušnými podrobnostmi
-
vyhledá podklady pro příslušné téma a sestaví do souvislého textu
-
logicky strukturuje text
-
mluví a píše o svých zkušenostech, zážitcích, pocitech, potřebách
-
má znalosti o jiných zemí a dovede je sdělit
-
prokazuje příslušnost k frankofonii
|
Belgie
Švýcarsko
Lucembursko
Kanada
základní informace podle mapy a znalostí ve školy
vlastní znalosti - získané mimo výuku
zajímavosti pro turistiku
významné osobnosti, výrobky, historické momenty
osobní zkušenosti s jednotlivými zeměmi
|
|