telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchova
Zdravotní plaváníSborový zpěvSportovní hryMediální výchova
sekunda
volitelný (Volitelný předmět)
0 + 1
terciekvarta

Základní předpoklady dramatického jednání

výstupyučivo
  • uplatňuje kultivovaný mluvený a pohybový projev, dodržuje základy hlasové hygieny a správného držení těla
  • propojuje somatické dovednosti při verbálním a neverbálním vyjádření, na příkladech doloží souvislosti mezi prožitkem a jednáním u sebe i druhých
• psychosomatické dovednosti
• herní dovednosti
• sociálně komunikační dovednosti
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

PRT

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

PM

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K , PL , MV , Ko , KaK , ŘPRD , HPPE

Proces dramatické a inscenační tvorby

výstupyučivo
  • rozvíjí, variuje a opakuje herní situace (samostatně, s partnerem, ve skupině), přijímá herní pravidla a tvořivě je rozvíjí
  • prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt; uvědomuje si analogie mezi fiktivní situací a realitou
  • přistupuje k dramatické a inscenační tvorbě jako ke společnému tvůrčímu procesu, ve kterém přijímá a plní své úkoly, přijímá zodpovědnost za společnou tvorbu a prezentaci jejího výsledku
• náměty a témata v dramatických situacích
• práce na postavě
• dramatické situace, příběh
• inscenační tvorba
• komunikace s divákem
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

PRT

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

LV , PM

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS , K , Ko , KaK , ŘPRD , HPPE
přesahy
Do:
HV (sekunda): Hudebně pohybové činnosti
HV (tercie): Hudebně pohybové činnosti
HV (kvarta): Hudebně pohybové činnosti
Z:
(prima): Výtvarné akce spojené s pohybem postav na obraze, postojem sochy, oživlými předměty

Teorie dramatického umění

výstupyučivo
  • rozpozná ve vlastní dramatické práci i v dramatickém díle základní prvky dramatu; pozná základní divadelní druhy a dramatické žánry a jejich hlavní znaky; kriticky hodnotí dramatická díla i současnou mediální tvorbu
• základní stavební prvky dramatu
• základní dramatické žánry
• základní divadelní druhy
• současná dramatická umění a média
• světové a české divadlo
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

PM

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP
přesahy
Do:
ČJL (sekunda): Hlavní vývojová období národní a světové literatury
ČJL (sekunda): Projevy mluvené
ČJL (tercie): Hlavní vývojová období národní a světové literatury
ČJL (tercie): Projevy mluvené
ČJL (kvarta): Hlavní vývojová období národní a světové literatury
ČJL (kvarta): Projevy mluvené