Realizuje se obsah vzdělávacího oboru Fyzika RVP GV.
Ve 2. a 3. ročníku je jedna hodina týdně vyčleněna na cvičení, třída se dělí na
skupiny.
Pro výuku je k dispozici odborná učebna vybavená didaktickou technikou a fyzikální
laboratoř.
Maturitní zkoušku lze skládat v rámci profilové části
Ve vyučování fyzice mají žáci získat představu o zákonitostech a podstatě přírodních jevů,
o souvislostech s ostatními přírodovědnými obory a získat základy pro případné další studium
přírodovědného zaměření.
Charakteristickým rysem předmětu jsou jeho významné souvislosti se všemi přírodovědnými
předměty.
Žák je veden k tomu, aby zejména
- chápal, že přírodní jevy mají fyzikální příčiny,
- rozuměl různým typům fyzikálních dějů, uměl tyto znalosti aplikovat,
- využíval matematický aparát pro odvození jednoduchých fyzikálních vztahů,
- aplikoval své znalosti při provádění praktických měření
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Člověk a životní prostředí
- Jak ovlivňuje člověk životní prostředí od počátku své existence po současnost a jaké je srovnání těchto forem ovlivňování z hlediska udržitelnosti
- Čím jsou významné organismy pro člověka, jaké jsou příčiny vzniku a zániku některých rostlinných a živočišných druhů a jaké jsou formy jejich ochrany
- Jaké zdroje energie a suroviny člověk na Zemi využívá a jaké klady a zápory se s jejich využíváním a získáváním pojí
- Jakým způsobem člověk využívá vodu, jaké jsou nejčastější příčiny jejího znečištění, čím je způsoben nedostatek pitné vody a jaký má dopad na společnost
- K čemu člověk využívá půdu a jaké důsledky z toho pro životní prostředí vyplývají
- Jaké jsou příčiny rychlého růstu lidské populace a jaký vliv má tento růst na životní prostředí
- Které vlivy prostředí ohrožují zdraví člověka
- Jaké jsou příčiny a důsledky globálních ekologických problémů a jaký postoj k tomu zaujímají zainteresované skupiny
- Jaké jsou nástroje a možnosti řešení globálních ekologických problémů (např. legislativní, dobrovolné/občanské, institucionální, technologické apod.) a jaké jsou možnosti zapojení jednotlivce do jejich řešení.
- Které základní principy se pojí s myšlenkou udržitelného rozvoje
- Jaké jsou prognózy globálního rozvoje světa na podkladě současného environmentálního jednání lidstva
Kompetence k řešení problémů
-
je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů
-
zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy
-
rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části
-
kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je
-
uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti
-
kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice
Kompetence k podnikavosti
Kompetence komunikativní
-
efektivně využívá moderní informační technologie
-
prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem
-
používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu
Kompetence sociální a personální