telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Člověk a zdraví

Tělesná výchova
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů
- reflexe sebeovládání – mapování situací, kdy užívám svou vůli - péče o sebe sama - předcházení zátěžovým situacím, stresům atd. - strategie zvládání zátěžových situací tak, aby co nejméně ublížily - relaxace - celková péče o vlastní zdraví - jak mohu používat komunikační dovednosti k odolávání neužitečnému nátlaku - kde vyhledávat informace a profesionální poradenství, jaké existují zdroje pomoci a organizace, které podporují jednotlivce a vztahy v době krize - jak jsem schopna/schopen si organizovat čas - systematičnost mých snah a činností - mé organizační schopnosti a dovednosti - já v roli vedoucí/vedoucího a v roli vedené/vedeného - jak ovládám myšlenkové postupy řešení problémů a co se v této oblasti mohu dále učit - jak se ovládám v situacích řešení problémů - jak a kdy činím ve svém životě rozhodnutí a důležité volby - jak ovládám sociální dovednosti potřebné při řešení problémů v interakci s druhými lidmi a co se v této oblasti mohu dále učit
Kompetence k učení
  • své učení a pracovní činnosti využívá jako prostředku pro seberealizaci a osobní rozvoj
  • kriticky hodnotí pokrok při dosahování cílů svého učení a práce
  • přijímá ocenění, radu i kritiku ze strany druhých
  • z vlastních úspěchů i chyb čerpá poučení pro další práci
Kompetence k řešení problémů
  • zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků
  • rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části
Kompetence občanská
  • chová se informovaně a zodpovědně v krizových situacích
  • v situacích ohrožujících život a zdraví, poskytne ostatním pomoc
  • posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviskaí
  • jedná k obecnému prospěchu podle nejlepšího svědomí
  • informovaně zvažuje vztahy mezi svými zájmy osobními, zájmy širší skupiny, do níž patří, a zájmy veřejným
  • rozhoduje se a jedná vyváženě
  • rozhoduje se a jedná tak, aby neohrožoval a nepoškozoval přírodu a životní prostředí ani kulturu
Kompetence komunikativní
  • správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje
  • v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění
Kompetence sociální a personální
  • přispívá k vytváření a udržování hodnotných mezilidských vztahů založených na vzájemné úctě, toleranci a empatii
  • projevuje zodpovědný vztah k vlastnímu zdraví a k zdraví druhých
  • rozhoduje se na základě vlastního úsudku, odolává společenským i mediálním tlakům