telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | František Brus | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | František Brus | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a zdraví
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů
- reflexe sebeovládání – mapování situací, kdy užívám svou vůli
- péče o sebe sama
- předcházení zátěžovým situacím, stresům atd.
- strategie zvládání zátěžových situací tak, aby co nejméně ublížily
- relaxace
- celková péče o vlastní zdraví
- jak mohu používat komunikační dovednosti k odolávání neužitečnému nátlaku
- kde vyhledávat informace a profesionální poradenství, jaké existují zdroje pomoci a organizace, které podporují jednotlivce a vztahy v době krize
- jak jsem schopna/schopen si organizovat čas
- systematičnost mých snah a činností
- mé organizační schopnosti a dovednosti
- já v roli vedoucí/vedoucího a v roli vedené/vedeného
- jak ovládám myšlenkové postupy řešení problémů a co se v této oblasti mohu dále učit
- jak se ovládám v situacích řešení problémů
- jak a kdy činím ve svém životě rozhodnutí a důležité volby
- jak ovládám sociální dovednosti potřebné při řešení problémů v interakci s druhými lidmi a co se v této oblasti mohu dále učit
Kompetence k učení
-
své učení a pracovní činnosti využívá jako prostředku pro seberealizaci a osobní rozvoj
-
kriticky hodnotí pokrok při dosahování cílů svého učení a práce
-
přijímá ocenění, radu i kritiku ze strany druhých
-
z vlastních úspěchů i chyb čerpá poučení pro další práci
Kompetence k řešení problémů
-
zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků
-
rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části
Kompetence občanská
-
chová se informovaně a zodpovědně v krizových situacích
-
v situacích ohrožujících život a zdraví, poskytne ostatním pomoc
-
posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviskaí
-
jedná k obecnému prospěchu podle nejlepšího svědomí
-
informovaně zvažuje vztahy mezi svými zájmy osobními, zájmy širší skupiny, do níž patří, a zájmy veřejným
-
rozhoduje se a jedná vyváženě
-
rozhoduje se a jedná tak, aby neohrožoval a nepoškozoval přírodu a životní prostředí ani kulturu
Kompetence sociální a personální
-
přispívá k vytváření a udržování hodnotných mezilidských vztahů založených na vzájemné úctě, toleranci a empatii
-
projevuje zodpovědný vztah k vlastnímu zdraví a k zdraví druhých
-
rozhoduje se na základě vlastního úsudku, odolává společenským i mediálním tlakům
|