Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a zdraví
• pohybové hry • přípravná, kondiční, koordinační, tvořivá a estetická cvičení • pohybové dovednosti a pohybový výkon
výstupy | učivo |
-
• zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
• zvládá základní postupy rozvoje osvojovaných pohybových dovedností a usiluje o sebezdokonalování
-
• posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
• respektuje věkové, pohlavní, výkonnostní a jiné pohybové rozdíly a přizpůsobí svou pohybovou činnost dané skladbě sportujících
-
• aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem • usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program • samostatně se připraví před pohybovou čin
|
• nástupové tvary, přesuny
• pohybové dovednosti zaměřené na rychlostní, silové,
vytrvalostní a pohybové předpoklady
• způsoby kontroly účinnosti cvičení
• pohybové odlišnosti a handicapy
• věkové, pohlavní, výkonnostní
• kondiční a estetické formy cvičení s hudbou
• základní taneční kroky (valčík, polka, polonéza)
• aerobik
• cvičení se švihadlem
• tvorba sestav, složitější krokové vazby s pohybem rukou
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
• gymnastika
výstupy | učivo |
|
• organizace a bezpečnost, vhodná výstroj, hygiena
• technika + dopomoc
• názvosloví, kultivace pohybu
• akrobacie
• kotouly, modifikace, vazby
• stoje, vazby
• přemet stranou s oddáleným dohmatem
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
• atletika
výstupy | učivo |
|
• rychlostní a vytrvalostní běh
• štafetový běh
• vrh koulí
• skok vysoký
• skok daleký
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
• úpoly
výstupy | učivo |
|
• fair play chování
• přiměřenost sebeobrany
• přetahy, přetlaky, úchopy, pádová technika
• základy sebeobran
• právní aspekt
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
• sportovní hry
výstupy | učivo |
-
• zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti a tvořivě je aplikuje ve hře, soutěži, při rekreačních činnostech
-
• zvládá základní postupy rozvoje osvojovaných pohybových dovedností a usiluje o sebezdokonalování
-
• posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny
-
• respektuje věkové, pohlavní, výkonnostní a jiné pohybové rozdíly a přizpůsobí svou pohybovou činnost dané skladbě sportujících
-
• aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem • usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program • samostatně se připraví před pohybovou čin
|
• basketbal, florbal, fotbal, volejbal
• herní činnosti jednotlivce
• herní kombinace-základy
• průpravné hry
• hra se zjednodušenými pravidly
• hry bez zjednodušených pravidel
• kondiční trénink
• pravidla
• ostatní
• ringo, fresbee, stolní tenis
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
• lyžování
výstupy | učivo |
-
• poskytne v případě potřeby adekvátní první pomoc
-
• aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem • usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program • samostatně se připraví před pohybovou čin
|
• běžecké
• sjezdové
• jízda na vleku
• bezpečnost pohybu v zimním horském prostředí
• zásady první pomoci při závažných a život ohrožujících
poraněních s důrazem na zimní sporty
|
• plavání
výstupy | učivo |
-
• uplatňuje vhodné a bezpečné chování v prostředí plaveckého bazénu, koupaliště a přilehlých prostor
-
• usiluje o zlepšení všech plaveckých stylů
-
• dává plavání do souvislosti se zdravým životním stylem
-
• aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem • usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti; z nabídky zvolí vhodný rozvojový program • samostatně se připraví před pohybovou čin
|
• adaptace na vodní prostředí
• plavecké způsoby
• startovní skok
• obrátka
• pomoc unavenému plavci
• prověrka plavecké zdatnosti
• ukázka záchrany tonoucího
• první pomoc
• specifika bezpečnosti
|
komentář |
Učivo je zařazováno ve všech
ročnících s přiměřenou gradací
v závislosti na schopnostech,
dovednostech a kondici
skupiny.
Hloubka zařazeného učiva
v jednotlivých ročnících je dána
dohodou mezi učitelem a žáky
Hloubka a náplň učiva se liší
podle toho, zda jde o
chlapeckou či dívčí skupinu |
|