telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Volitelné vzdělávací aktivity

Konverzace AJKonverzace NJKonverzace FJInformační a komunikační technologieMatematický seminářFyzikální seminářBiologický seminář
Chemický seminářDějepisný seminářLiterární seminářSpolečenskovědní seminářZeměpisný seminář
4. ročník
Biologický seminář si volí žáci 4.R a oktávy, kteří zpravidla maturují z biologie. Hlavní náplní semináře je prohloubení učiva z biologie a to především formou referátů a prezentací na základě samostatného studia , získávání informací z odborné literatury a internetu.
Žáci předstupují se svými pracemi před spolužáky, učí se vhodnou formou problém přednést a především obhájit své názory.
Žáci jsou vedeni ke schopnosti učivo nejen analyzovat, ale také propojovat získané znalosti se znalostmi z ostatních přírodovědných předmětů.Průběžně se tak připravují na studiu na vysokých školách s přírodovědným zaměřením.
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Spolupráce a soutěž
- můj vztah ke spolupráci a k soutěži - které mé osobnostní předpoklady jsou výhodné a naopak nevýhodné pro situace spolupráce a které pro situace soutěžení, konkurence atd. - nakolik chci být originální a nakolik se umím přizpůsobovat druhým - jak se ovládám v situacích, kdy se věci nedějí podle mé představy - jak spolupracovat s lidmi, kteří jsou jiní než já sám, a jak rozvíjet vztahy s dospělými - jak jsem schopen přijímat názory druhých lidí jako možná východiska pro svůj další rozvoj - jak fungovat jako člen skupiny a komunity, jak prokazovat ochotu ke spolupráci s ostatními - sociálně-komunikační dovednosti výhodné pro spolupráci (jasná komunikace, argumentace, řešení sporů) - jak mohu a umím pomáhat, podporovat jiné lidi, poskytovat rady - jak se mohu a jsem ochoten podílet na obecně prospěšných aktivitách - jak umím rozpoznat situace soutěže a jak je prožívám - jak zvládám situace soutěže a jaké v nich používám taktiky
Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů
- reflexe sebeovládání – mapování situací, kdy užívám svou vůli - péče o sebe sama - předcházení zátěžovým situacím, stresům atd. - strategie zvládání zátěžových situací tak, aby co nejméně ublížily - relaxace - celková péče o vlastní zdraví - jak mohu používat komunikační dovednosti k odolávání neužitečnému nátlaku - kde vyhledávat informace a profesionální poradenství, jaké existují zdroje pomoci a organizace, které podporují jednotlivce a vztahy v době krize - jak jsem schopna/schopen si organizovat čas - systematičnost mých snah a činností - mé organizační schopnosti a dovednosti - já v roli vedoucí/vedoucího a v roli vedené/vedeného - jak ovládám myšlenkové postupy řešení problémů a co se v této oblasti mohu dále učit - jak se ovládám v situacích řešení problémů - jak a kdy činím ve svém životě rozhodnutí a důležité volby - jak ovládám sociální dovednosti potřebné při řešení problémů v interakci s druhými lidmi a co se v této oblasti mohu dále učit
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Problematika vztahů organismů a prostředí
- Jak ovlivňuje prostředí organismy, které v něm žijí, a které abiotické/biotické vlivy na organismus působí - Jak lze charakterizovat populace, jejich vlastnosti a vzájemné vztahy - Jak probíhá tok energie a látek v biosféře a v ekosystému
Kompetence k učení
  • kriticky přistupuje ke zdrojům informací
Kompetence komunikativní
  • prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem