telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Volitelné vzdělávací aktivity

Konverzace AJKonverzace NJKonverzace FJInformační a komunikační technologieMatematický seminářFyzikální seminářBiologický seminářChemický seminářDějepisný seminářLiterární seminářSpolečenskovědní seminář
Zeměpisný seminář
4. ročník
Společenskovědní seminář je povinně-volitelný přemět pro žáky 4. ročníku, jehož výuka probíhá jednou týdně v dvouhodinovém bloku.
Společenskovědní seminář je zaměřen na rozšíření a prohloubení učiva ze základů společenských věd, doplňuje přípravu na státní maturitu z občanského a společenskovědního základu.
Politologická část je zaměřena na nejdůležitější politické ideologie a politické události jak domácí, tak mezinárodní. Žák prezentuje své názory a hodnocení. Součástí je rozbor textů i analýza dokumentů.
Psychologická část vymezuje základní pojmy z oboru, stejně tak část zaměřená na právní problematiku. Seminář přispěje k lepší orientaci v současném politickém dění i k poznání nedávné minulosti.
Žáci jsou vedeni k tomu, aby shromažďovali informace z různých zdrojů (noviny, internet,odborná literatura …) a vede je tak k orientaci ve zdrojích informací a ke kritickému posuzování hodnověrnosti informací.
Učitel zadává žákům referáty, vede je tak k rozvíjení schopností argumentace a prezentace vlastní práce před ostatními.
Učitel klade důraz na mezipředmětové vztahy (historické souvislosti, tradice a kulturní dědictví), vede žáky k propojování znalostí z různých předmětů.
Průběžně se tak připravují ke studiu na vysokých školách s humanitním zaměřením.



Kompetence k řešení problémů
  • zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků
Kompetence občanská
  • posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviskaí
Kompetence sociální a personální
  • rozhoduje se na základě vlastního úsudku, odolává společenským i mediálním tlakům