Chemický seminář si volí žáci 4.R a oktávy, kteří zpravidla maturují z chemie. Hlavní náplní semináře je prohloubení učiva z chemie a to především formou referátů a prezentací na základě samostatného studia , získávání informací z odborné literatury a internetu, žáci řeší složitější a složité příklady především z obecné chemie.
Žáci předstupují se svými pracemi před spolužáky, učí se vhodnou formou problém přednést a především obhájit své názory.
Žáci jsou vedeni ke schopnosti učivo nejen analyzovat, ale také propojovat získané znalosti se znalostmi z ostatních přírodovědných předmětů. Průběžně se tak připravují na studiu na vysokých školách s přírodovědným zaměřením.
Kompetence k učení
-
efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informacíí
-
kriticky hodnotí pokrok při dosahování cílů svého učení a práce
-
přijímá ocenění, radu i kritiku ze strany druhých
-
z vlastních úspěchů i chyb čerpá poučení pro další práci