telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchovaZdravotní plaváníSborový zpěvSportovní hryMediální výchova
sekunda
volitelný (Volitelný předmět)
0 + 1
terciekvarta

Mediální výchova

výstupyučivo
  • rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj
  • dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
  • zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
  • využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psan
  • odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
  • rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru
  • posuzuje a interpretuje komunikační účinky textu
  • posoudí úlohu sociálních změn v individuálním i společenském vývoji, rozlišuje změny konstruktivní a destruktivní
  • popíše a zhodnotí životní způsob v moderní evropské společnosti, zhodnotí význam masové kultury
  • orientuje se na časové ose, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu
  • srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti
  • objasní proč a jak se lidé odlišují ve svých projevech chování, uvede příklady faktorů, které ovlivňují prožívání, chování a činnosti člověka
  • kriticky přistupuje k mediálním informacím
  • uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích
  • uvědomuje si, že téměř každý sociální-komunikační- interakční akt má svůj mravní rozměr
  • ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů
  • využívá informační a komunikační služby v souladu se stávajícími etickými, estetickými a legislativními požadavky
  • respektuje potřeby informační společnosti a její požadavky v oblasti informační gramotnosti
  • ověřuje věrohodnost informací a informačních zdrojů, posuzuje jejich závažnost a vzájemnou návaznost
  • využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace
  • porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření; vysvětluje své postoje k nim s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů
1. Média zvaná masová
1.1. Co je médium?
1.2. Média v našich životech
1.3. Vliv médií
2. Média a zábava
2.1. Zábavné zprávy
2.2. Časopisy pro mládež
2.3. Láska přes internet
3. Zpravodajství
3.1. Zprávy
3.2. Tvorba zpráv
4. Píšeme noviny, tvoříme školní (třídní) časopis
komentář
- dvouhodinovky 2x za měsíc
- jedna věnovaná tématům, druhá zaměřena prakticky

pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

KČPPMS , IVMSR , SMS , VAMS , FVM , TMS , PRT

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

ŽP , VČP

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , LV , PM

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

ES , JE

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

OSŠ , POPŽ

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , PL , MV , Ko , ŘPRD , HPPE
přesahy
Do:
ČJL (sekunda): Vypravování
ČJL (sekunda): Popis
ČJL (sekunda): Administrativní a publicistické útvary
ČJL (sekunda): Práce s textem
Z:
(sekunda): Práce s internetem