telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchovaZdravotní plaváníSborový zpěvSportovní hryMediální výchova
sekundatercie
volitelný (Volitelný předmět)
0 + 1
kvarta

Mediální výchova

výstupyučivo
  • rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj
  • odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
  • dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
  • zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
  • posuzuje a interpretuje komunikační účinky textu
  • rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě
  • kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
  • analyzuje skrytý obsah reklamy, kriticky posuzuje podíl marketingu na úspěchu výrobku na trhu
  • vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data, porovnává soubory dat
  • interpretuje tabulky, diagramy a grafy, rozlišuje rozdíly v zobrazení obdobných souborů vzhledem k jejich odlišným charakteristikám
  • využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace
  • využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace
  • užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání vizuálních zkušeností, zkušeností získaných ostatními smysly a k zaznamenání podnětů z představ a fantazie
1. Marketing a média
1.1. Televizní program
1.2. Jak se měří sledovanost
2. Reklama
2.1. Co je reklama
2.2. Jak nás reklama přesvědčuje
2.3. Reklamní slogany
2.4. Tvorba reklamy
3. Média a zábava
3.1. Reality show
3.2. Zábavné zprávy
4. Zpravodajství
4.1. Jak poznáme názor
5. Tvorba reklamy a její perezentace
6. Tvorba příspěvků na webové stránky školy
komentář
- dvouhodinovky
- teoreticky zaměřené střídat s praktickými
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

KČPPMS , IVMSR , SMS , VAMS , FVM , TMS , PRT

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

ZPŽ , ŽP , VČP

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , LV , EP , PM , PSSS

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

ES , OES , JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , PL , MV , Ko , ŘPRD , HPPE
přesahy
Do:
ČJL (tercie): Projevy mluvené
ČJL (tercie): Práce s textem
VV (tercie): Dekorativní návrh. Hry z písmen, písmo jako výrazový prvek
VV (tercie): Grafické techniky. Osobní znak-značka
Z:
(sekunda): Práce s internetem
(sekunda): Tvorba publikace
(tercie): Dekorativní návrh. Hry z písmen, písmo jako výrazový prvek