telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Doplňující vzdělávací obory

Dramatická výchovaZdravotní plaváníSborový zpěvSportovní hryMediální výchova
sekundaterciekvarta
volitelný (Volitelný předmět)
0 + 1

Mediální výchova

výstupyučivo
  • rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj
  • posuzuje a interpretuje komunikační záměr a účinky textu
  • odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
  • rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení
  • využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
  • dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
  • zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
  • volí adekvátní komunikační strategie, respektuje partnera a přizpůsobuje se mu nebo s ním polemizuje
  • uvědomí si vliv symbolické komunikace na vytváření názorů a postojů
  • objasní roli autora, příjemce a interpreta při utváření obsahu a komunikačního účinku vizuálního vyjádření
  • vysvětlí na konkrétních příkladech ideologické rozdíly v daných zemích v určitém vývojovém období
  • kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
  • odliší hudbu podle jejího stylového zařazení, významu a funkce, rozpozná vhodnost či nevhodnost ( a pravděpodobný účel) využití určité hudby v konkrétních situacích
  • posuzuje lidské jednání z hlediska etických norem a svědomí jednotlivce, odůvodní proměnlivost základních etických pojmů, kategorií a norem
  • rozliší působení vizuálně obrazného vyjádření v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku a v rovině sociálně utvářeného i symbolického obsahu
  • porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření; vysvětluje své postoje k nim s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů
  • rozpozná projevy rasové nesnášenlivosti
  • chápe, že všichni lidé jsou odlišné osobnosti s individuálními zvláštnostmi, bez ohledu na svůj původ
  • objasní proč a jak se lidé odlišují ve svých projevech chování, uvede příklady faktorů, které ovlivňují prožívání, chování a činnosti člověka
1. Stereotypy v médiích
1.1. Dva světy
1.2. Kdo to psal
1.3. Očernění
1.4. Reklamní kampaň
2. Regulace a autoregulace médií
2.1. Novinářská etika
2.2. Etika v reklamě
2.3. Násilí v médiích
3. Média a politika
3.1. Média a volby
3.2. Jsou zprávy objektivní
3.3. Plakát a propaganda
4. Zpravodajství
4.1. Jak poznáme názor
4.2. Děláme zprávy
4.2. Tvorba zpráv
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

KČPPMS , IVMSR , SMS , VAMS , FVM , TMS , PRT

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

ZPŽ , ŽP , VČP

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , LV , EP , PM , PSSS

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

ES , OES , JE

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

OSŠ , POPŽ , PD

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K , PL , MV , Ko , KaK , ŘPRD , HPPE
přesahy
Do:
ČJL (kvarta): Projevy mluvené
ČJL (kvarta): Proslov a diskuse
ČJL (kvarta): Publicistické útvary
IKT (kvarta): Publikace a publikace na webu
VV (kvarta): Vztah k umění k okolnímu světu
VO (kvarta): Globální svět
Z:
(sekunda): Práce s internetem
(kvarta): Komunikační situace