telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | František Brus | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | František Brus | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Umění a kultura
Produkce
výstupy | učivo |
-
využívá svůj individuální pěvecký potenciál při zpěvu, při mluvním projevu vede svůj hlas zněle a přirozeně, správně artikuluje, logicky člení větu (obsah sdělení), uplatňuje zásady hlasové hygieny v běžném životě
využívá svůj individuální pěvecký potenciál při zpěvu, při mluvním projevu vede svůj hlas zněle a přirozeně, správně artikuluje, logicky člení větu (obsah sdělení), uplatňuje zásady hlasové hygieny v běžném životě
-
využívá jednoduché a podle vybavení školy i složitější hudební nástroje (keyboardy, keyboardy ve spojení s počítačem) při individuálních či společných hudebních aktivitách a přiměřeně svým hudebním schopnostem a dovednostem používá hudební nástroje jako prostředek sdělování hudebních i nehudebních myšlenek a představ
využívá jednoduché hudební nástroje při individuálních či společných hudebních aktivitách a přiměřeně svým hudebním schopnostem a dovednostem používá hudební nástroje jako prostředek sdělování hudebních i nehudebních myšlenek a představ
-
reaguje na hudbu pohybem, ztvárňuje ji úměrně svým hudebním schopnostem a hybovým dispozicím;pohyb ve spojení s hudbou využívá k vyjádření vlastních představ a pocitů
reaguje na hudbu pohybem, ztvárňuje ji úměrně svým hudebním schopnostem a hybovým dispozicím;pohyb ve spojení s hudbou využívá k vyjádření vlastních představ a pocitů
|
vokální činnosti
- hlasová výchova - správné dýchání, artikulace, rozezpívání, hlasová hygiena
- zpěv - jednohlasé písně lidové a umělé, kánony lidové a umělé, dvojhlas, správná intonace, intervaly, základy harmonie
- rytmický výcvik - rytmizace textů a písní, Orffův instrumentář
instrumentální činnosti
- hra na hudební nástroje
- hra a tvorba instrumentálních doprovodů
hudebně pohybové činnosti
- pohyb na hudbu
- dobové tance
- lidové a umělé tance(společenské tance)
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
-
Sociální komunikace
-
Spolupráce a soutěž
|
přesahy |
Do:
Tělesná výchova
(1. ročník):
• pohybové hry • přípravná, kondiční, koordinační, tvořivá a estetická cvičení • pohybové dovednosti a pohybový výkon
Z:
(1. ročník):
Vizuálně obrazné znakové systémy z hlediska poznání a komunikace
|
Recepce a reflexe
výstupy | učivo |
-
vyděluje podstatné hudební znaky z proudu znějící hudby, rozpoznává hudebně výrazové prostředky užité ve skladbě, uvědomuje si hudební formu díla a k dílu přistupuje jako k logicky utvářenému celku
vyděluje podstatné hudební znaky z proudu znějící hudby, rozpoznává hudebně výrazové prostředky užité ve skladbě, uvědomuje si hudební formu díla a k dílu přistupuje jako k logicky utvářenému celku
-
popíše a na vybraných hudebních dílech (částech hudebního díla) ukáže důležité znaky tvorby a interpretace, vysvětlí, v čem tkví originální a nezaměnitelný přínos skladatele a interpreta, možná poselství sdělovaná prostřednictvím hudby na základě svých schopností, znalostí i získaných zkušeností dešifruje a interpretuje
popíše a na vybraných hudebních dílech (částech hudebního díla) ukáže důležité znaky tvorby a interpretace, vysvětlí, v čem tkví originální a nezaměnitelný přínos skladatele a interpreta, možná poselství sdělovaná prostřednictvím hudby na základě svých schopností, znalostí i získaných zkušeností dešifruje a interpretuje
-
interpretuje hudbu na základě vědomostí a individuálních hudebních schopností; vytváří vlastní soudy a preference, které dokáže v diskusi obhájit
interpretuje hudbu na základě vědomostí a individuálních hudebních schopností;
-
orientuje se ve vývoji hudebního umění; uvědomuje si rozdílnost hudebního myšlení v jednotlivých etapách, rozlišuje hudební slohy podle charakteristických hudebních znaků, na základě historických, společenských a kulturních kontextů popíše podmínky a okolnosti vzniku hudebního díla
orientuje se ve vývoji hudebního umění; uvědomuje si rozdílnost hudebního myšlení v jednotlivých etapách, rozlišuje hudební slohy podle charakteristických hudebních znaků, na základě historických, společenských a kulturních kontextů popíše podmínky a okolnosti vzniku hudebního díla
|
hudba jako organizovaný zvuk
- hudebně výrazové prostředky
- hudební forma
hudební nástroje
- vývoj hudebních nástrojů
vznik a vývoj hudby
- periodizace hud.vývoje světové i české hudby
- charakteristické znaky jednotlivých slohů(starověk - baroko)
- typičtí zástupci jednotlivých hudebních období a jejich díla
interpretave hudebního díla
- komplexní popis a interpretace díla
- zařazení díla do historického kontextu a jeho poselství
- vlastní hodnocení hudebních děl
hudební styly a žánry
- obecný vývoj populární hudby(české i světové)
- vývoj jazzu
- česká MPH(šantán,kabaret,revue)
|
přesahy |
Do:
Český jazyk a literatura
(1. ročník):
Starověká a středověká literatura Český jazyk a literatura
(1. ročník):
Renesance a humanismus v literatuře Český jazyk a literatura
(1. ročník):
Baroko v literatuře Výtvarná výchova
(1. ročník):
Uplatnění vizuálně obrazného vyjádření v úrovni smyslové, subjektivní a komunikační
Z:
(1. ročník):
Vizuálně obrazné znakové systémy z hlediska poznání a komunikace
|
Umělecký proces a jeho vývoj
výstupy | učivo |
-
vědomě uplatňuje tvořivost při vlastních aktivitách, objasní její význam v procesu umělecké tvorby i v životě i jako základního faktoru rozvoje své osobnosti
vědomě uplatňuje tvořivost při vlastních aktivitách, objasní její význam v procesu umělecké tvorby i v životě i jako základního faktoru rozvoje své osobnosti
-
vysvětlí umělecký znakový systém jako systém vnitřně diferencovaný a rozpozná v něm umělecké znaky od objevných až po konvenční
vysvětlí umělecký znakový systém jako systém vnitřně diferencovaný a rozpozná v něm umělecké znaky od objevných až po konvenční
-
na příkladech vysvětlí umělecký výraz jako neukončený a nedefinitivní ve svém významu; uvědomuje si vztah mezi subjektivním obsahem znaku a významem získaným v komunikaci
na příkladech vysvětlí roli uměleckého znaku jako neukončenou, nedefinitivní ve svém významu; vysvětlí vztah mezi subjektivním obsahem znaku a významem získaným v komunikaci
|
vliv uměleckého procesu na způsob chápání reality;
dynamika chápání uměleckého procesu – její osobnostní a sociální rozměr;
znaková podmíněnost chápání světa – znakové systémy jednotlivých druhů umění; historické proměny pojetí uměleckého procesu
|
|