telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | František Brus | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | František Brus | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Umění a kultura
Vizuálně obrazné znakové systémy z hlediska poznání a komunikace
výstupy | učivo |
|
hra s textem,písmem
výtvarný záznam hudby
výrazové prostředky různých druhů koláží
papírový objekt
grafické uspořádání informací
|
přesahy |
Do:
Hudební výchova
(1. ročník):
Produkce Hudební výchova
(1. ročník):
Recepce a reflexe
|
Interakce s vizuálně obrazným vyjádřením v roli autora,příjemce, interpreta
výstupy | učivo |
-
porovnává výtvarný projev různých tvůrců různých období, na základě toho poodhaluje přístup tvůrců k životu i k sobě samému, soustředí se na hledání osobitých výtvarných prvků autora a jaký mají tyto prvky komunikační účinek
|
variace výtvarných technik a jejich sdělnost ve výtvarném projevu
námět-myšlenková aktivita-výtvarná technika
výtvarný jazyk jako projev neverbální komunikace
architektura a její vliv na člivěka
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
Uplatnění vizuálně obrazného vyjádření v úrovni smyslové, subjektivní a komunikační
výstupy | učivo |
-
na příkladech VOV uvede, rozliší a porovná osobní a společenské zdroje tvorby, identifikuje je při vlastní tvorbě
-
pojmenuje účinky VOV na smyslové vnímání, vědomě s nimi pracuje při vlastní za účelem rozšíření citlivosti svého smyslového vnímání
|
výtvarné umění jako prostředek k poznávání a uchopení skutečnosti
hledání nových výtvarných forem-vcítění se do řeči materálů a nástrojů
dynamické procesy v našem světě/výrazové hodnoty barev
bod, linie.tvar
kompozice,plocha,rytmus
prostorová tvorba
kontrast,barva
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Z:
(1. ročník):
Recepce a reflexe
|
Výtvarné umění jako experimentální praxe z hlediska inovace prostředků
výstupy | učivo |
-
výtvarně řeší vztah-téma-námět-výtvarné prostředky-v krátkodobých i dlouhodobějších projektech, pokouší se osobitě vyjádřit skutečnost nebo své myšlenky, překonává při tom povrchnost a myšlenkovou lhostejnost
-
analyzuje výtvarný jazyk a jeho výtvarné a výrazové možnosti, rozvíjí tak své estetické cítění, vnímá variabilitu výtvarného myšlení
|
podstata výrazovosti prostředků v praktické činnosti žáka
seberealizace v dlouhodobějších projektech
proměnlivost obrazu v čase
proměnlivost tvaru
interpretace obsahu VOV
zrušení hranice-umění/neumění
|
Vývoj uměleckých vyjadřovacích prostředků podstatných pro porozumění aktuální obrazové komunikaci
výstupy | učivo |
-
usiluje o hledání vlastní výtvarné formy, učí se citlivě užívat výtvarný jazyk, osvojuje si pracovní postupy růz. výtvarných technik, zvládá základ. postupy kresby, malby,grafiky, modelování a jejich varianty
-
na konkrétních příkladech vysvětlí, jak umělecká VOV působí v rovině smyslové, subjektivní i sociální a jaký vliv má toto působení na utváření postojů a hodnot
|
výtvarné techniky-kresba,malba,grafika
prostorové vytváření
vztah předmětů a tvarů v prostoru/Cézanne/
relativita barevného vidění /impresionismus,pointilismus,postimpresionismus/
abstraktní umění
symbolismus
|
pokrytí průřezových témat |
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
|
přesahy |
Do:
Český jazyk a literatura
(3. ročník):
Literatura na přelomu 19.a 20.století
|
Role subjektu v uměleckém procesu
výstupy | učivo |
-
vědomě uplatňuje tvořivost při vlastních aktivitách, objasní její význam v umělecké tvorbě a chápe ji jako jeden ze základ.faktorů rozvoje své osobnosti
-
uvědomuje si význam osobně založených ponětů na vznik estetického prožitku,snaží se odhalit vlastní zkušenosti i zkušenosti s uměním, které s jeho vznikem souvisejí
|
rozvoj smyslového vnímání a citlivosti
tvořivá osobnost v roli tvůrce,interpreta a recipienta
interpretace a recepce uměleckého díla
mimovědomá a uvědomělá recepce uměleckého díla
|
komentář |
Toto učivo je součástí integrujícího tématu-Umělecká tvorba a komunikace |
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
|
|