Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a příroda
2.2 Regiony světa - Amerika
výstupy | učivo |
-
• rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa
-
• lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií, srovná jejich postavení, rozvojová jádra a periferní zóny
-
• porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států
-
• zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich
-
• lokalizuje na mapách hlavní regionální surovinové a energetické zdroje
-
• lokalizuje na mapách hlavní aktuální geopolitické změny a politické problémy v konkrétních oblastech regionu
|
• USA, Kanada, Mexiko
• Karibská oblast a Kuba
• Andské státy
• Brazílie a Argentina
|
pokrytí průřezových témat |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
KČPPMS
,
IVMSR
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
,
ŽP
,
VČP
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
EP
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
HPPE
|
2.3 Regiony světa - Asie
výstupy | učivo |
-
• rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa
-
• lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií, srovná jejich postavení, rozvojová jádra a periferní zóny
-
• porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států
-
• zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou nastat a co je příčinou zásadních změn v nich
-
• lokalizuje na mapách hlavní regionální surovinové a energetické zdroje
-
• porovnává státy regionu a zájmové integrace států regionu na základě podobných a odlišných znaků
-
• lokalizuje na mapách hlavní aktuální geopolitické změny a politické problémy v konkrétních oblastech regionu
|
• Blízký Východ
• Perský záliv
• Indie (Přední Asie)
• Čína , Japonsko
• Rusko
|
pokrytí průřezových témat |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
KČPPMS
,
IVMSR
,
FVM
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
,
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
LV
,
EP
|
2.1 Regiony světa - Austrálie a Oceánie
výstupy | učivo |
-
• rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa
-
• lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií, srovná jejich postavení, rozvojová jádra a periferní zóny
-
• porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států
-
• lokalizuje na mapách hlavní regionální surovinové a energetické zdroje
|
• Austrálie
• Australský svaz
• Oceánie
|
|