telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a společnost
Člověk a společnost
výstupy | učivo |
-
objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání
-
rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
-
zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje
-
zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají
-
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
-
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a v situacích ohrožení
-
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích, případné neshody či konflikty s druhými lidmi řeší nenásilným způsobem
-
objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám
-
rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
-
posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodině, ve škole, v obci
-
vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím; vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví
-
usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví
-
projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního bezpečí, při mimořádných událostech; v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc
-
respektuje přijatá pravidla soužití mezi vrstevníky a partnery a pozitivní komunikací a kooperací přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v širším společenství (v rodině, komunitě)
|
1. Člověk v rytmu času
1.1. čas nezastavíš
1.2. cyklus přírody
2. Rodinný život
2.1. rodina
2.2. rodinné a příbuzenské vztahy
2.3. manželství
2.4. rodiče a děti
2.5. náhradní rodina
3. Život ve škole
3.1. naše škola
3.2. psychohygiena
4. Naše obec, region, kraj
4.1. domov je tam
5. Naše vlast
6. Vztahy mezi lidmi
7. Zásady lidského soužití
- miniúvod do lidských práv
|
komentář |
integrováno Výchova ke zdraví - osobnostní a sociální rozvoj 3.2.
- vztahy mezi lidmi a formy soužití 2.1.,3.1.,6.,7.
|
pokrytí průřezových témat |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
TMS
,
PRT
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
KD
,
LV
,
PM
,
PSSS
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
OSŠ
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
SaS
,
PH
,
MV
,
Ko
,
ŘPRD
,
HPPE
|
přesahy |
Do:
VO
(sekunda):
Člověk jako jedinec
Z:
(prima):
Obecné výklady o českém jazyce
(prima):
• pohybové hry • přípravná, kondiční, koordinační, tvořivá a estetická cvičení • pohybové dovednosti a pohybový výkon
|
|