telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a společnost
Člověk jako jedinec
výstupy | učivo |
-
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života
-
posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů, objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek
-
rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí, kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání
-
popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti, rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru
-
vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí
-
dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky
-
uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami; svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc
-
dodržuje zásady hospodárnosti, popíše a objasní vlastní způsoby zacházení s penězi a se svým i svěřeným majetkem, vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi
-
objasní potřebu dodržování zásad ochrany duševního vlastnictví a jejich znalost uplatňuje ve svém jednání
-
přiměřeně uplatňuje svá práva a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí, posoudí význam ochrany lidských práv a svobod
-
dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují, a uvědomuje si rizika jejich porušování
-
rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady
-
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
-
rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
-
zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje
-
zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají
-
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a v situacích ohrožení
-
objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám
|
1. Ochrana člověka za mimořádných událostí
2. Život mezi lidmi
2.1. rodina, škola
2.2. komunikace, média
2.3. skryté formy a stupně individuálního násilí, šikana
3. Člověk a kultura
3.1. příroda a kultura
4. Majetek v našem životě
5. Řízení společnosti
6. Svět kolem nás
7. Lidská práva
8. Výchova ke zdraví
8.1. zdravá výživa
8.2. zneužívání návykových látek
8.3. sexuální výchova
|
komentář |
integrováno - Výchova ke zdraví - rizika ohrožující zdraví a jejich prevence 2.1.,8.2.
- zdravý způsob života a péče o zdraví 8.1.
- vztahy mezi lidmi a formy soužití 8.3.,2.1.
- hodnota a podpora zdraví 8.1. |
pokrytí průřezových témat |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
IVMSR
,
FVM
,
PRT
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
ZPŽ
,
ŽP
,
VČP
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
KD
,
LV
,
EP
,
PM
,
PSSS
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
ES
,
OES
VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
OSŠ
,
PD
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
SaS
,
K
,
PL
,
MV
,
Ko
,
KaK
,
ŘPRD
,
HPPE
|
přesahy |
Do:
Bi
(tercie):
3/13 Soustava pohlavní a vývoj jedince Bi
(tercie):
3/14 Genetika VO
(tercie):
Člověk jako jedinec
Z:
(prima):
Člověk a společnost
|
|