Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Jazykové prostředky, funkce
výstupy | učivo |
|
Fonetika
Pravopis - písemná správnost v psaném projevu ve známých výrazech
Lexikologie - ustálené kolokace, jednoduché idiomy, frázová slovesa, synonyma, antonyma, opisná vyjádření
Gramatika: Přítomné časy, Stavová slovesa
Budoucí časy, vyjádření budoucnosti, Podmiňovací věty typu 0, 1
Minulé časy
Modální slovesa v přítomnosti a minulosti, Dovětky
Srovnávání, Slovesa s následným infinitivem nebo gerundiem
|
Komunikační funkce jazyka a typy textů
výstupy | učivo |
-
identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
-
vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
-
využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
-
formuluje svůj názor srozumitelně
-
vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
-
reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
|
- postoje, názory, stanoviska a emoce: možnost, nemožnost, nutnost, zákaz, radost, zklamání, údiv
- delší písemný projev - povídka, vyprávění, delší hodnotící zpráva, esej
- čtený či slyšený text - logicky strukturované texty, texty informační a faktografické (i z časopisů)
- samostatný ústní projev - vyprávění, prezentace, reprodukce textu
- interakce - formální i neformální rozhovor, náhodné situace, diskuse
- informace z médií - časopisy, audio a videonahrávky, internet, tisk, film
|
Tematické okruhy a komunikační situace
výstupy | učivo |
-
identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
-
vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
-
využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
-
formuluje svůj názor srozumitelně
-
vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
-
reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
|
Oblast veřejná - veřejná oznámení, veřejné služby, vystoupení, soutěže
Oblast pracovní - reklamní materiály, inzerát
Oblast vzdělávací - primární, sekundární a terciární školství v ČR a v zemích studovaného jazyka, debaty a diskuse
Oblast osobní - každodenní lidské činnosti, domov,vybavení domácností, blízcí lidé, vzhled, zdraví, nehody, dovolená, romány
Oblast osobnostní - lidské vlastnosti, pocity, zkušenosti
Oblast společenská - cestování, počasí, dopravní prostředky, příroda, ekologie, zvířata, ohrožené druhy, pokrok
|
pokrytí průřezových témat |
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
ŽE
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
MV
|
Reálie zemí studovaného jazyka
výstupy | učivo |
-
identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
-
vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
-
využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
-
formuluje svůj názor srozumitelně
-
vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
-
reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
|
Velká Británie, Irsko, USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland (výběrově)
- stručná charakteristika společnosti a kultury
- základní geografická fakta
- významné osobnosti
- život a tradice, národní specifika, vzdělání
- aktuální události a dění
- autentické materiály
|
|