telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazyk
Francouzský jazykNěmecký jazyk
primasekundaterciekvartakvintasextaseptima
povinný
3
oktáva

Jazykové prostředky, funkce

výstupyučivo
  • využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
Fonetika
Pravopis - písemná správnost v psaném projevu ve známých výrazech
Lexikologie - ustálené kolokace, jednoduché idiomy, frázová slovesa, synonyma, antonyma, opisná vyjádření
Gramatika: Přítomné časy, Stavová slovesa
Budoucí časy, vyjádření budoucnosti, Podmiňovací věty typu 0, 1
Minulé časy
Modální slovesa v přítomnosti a minulosti, Dovětky
Srovnávání, Slovesa s následným infinitivem nebo gerundiem

Komunikační funkce jazyka a typy textů

výstupyučivo
  • identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
  • vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
  • využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
  • formuluje svůj názor srozumitelně
  • vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
  • reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
- postoje, názory, stanoviska a emoce: možnost, nemožnost, nutnost, zákaz, radost, zklamání, údiv
- delší písemný projev - povídka, vyprávění, delší hodnotící zpráva, esej
- čtený či slyšený text - logicky strukturované texty, texty informační a faktografické (i z časopisů)
- samostatný ústní projev - vyprávění, prezentace, reprodukce textu
- interakce - formální i neformální rozhovor, náhodné situace, diskuse
- informace z médií - časopisy, audio a videonahrávky, internet, tisk, film

Tematické okruhy a komunikační situace

výstupyučivo
  • identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
  • vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
  • využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
  • formuluje svůj názor srozumitelně
  • vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
  • reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
Oblast veřejná - veřejná oznámení, veřejné služby, vystoupení, soutěže
Oblast pracovní - reklamní materiály, inzerát
Oblast vzdělávací - primární, sekundární a terciární školství v ČR a v zemích studovaného jazyka, debaty a diskuse
Oblast osobní - každodenní lidské činnosti, domov,vybavení domácností, blízcí lidé, vzhled, zdraví, nehody, dovolená, romány
Oblast osobnostní - lidské vlastnosti, pocity, zkušenosti
Oblast společenská - cestování, počasí, dopravní prostředky, příroda, ekologie, zvířata, ohrožené druhy, pokrok
pokrytí průřezových témat

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

ŽE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

MV

Reálie zemí studovaného jazyka

výstupyučivo
  • identifikuje strukturu textu a rozliší hlavní a doplňující informace
  • vyhledá a shromáždí informace z různých textů na méně běžné, konkrétní téma a pracuje se získanými informacemi
  • využívá různé druhy slovníků, informativní literaturu, encyklopedie a média
  • formuluje svůj názor srozumitelně
  • vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různých faktografických i imaginativních textů
  • reaguje spontánně a gramaticky správně v složitějších, méně běžných situacích užitím vhodných výrazů a frazeologických obratů
Velká Británie, Irsko, USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland (výběrově)
- stručná charakteristika společnosti a kultury
- základní geografická fakta
- významné osobnosti
- život a tradice, národní specifika, vzdělání
- aktuální události a dění
- autentické materiály