Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazyk a jazyková komunikace
Jazykové prostředky, funkce
výstupy | učivo |
|
Fonetika
Pravopis - písemná správnost v psaném projevu
Lexikologie - ustálené kolokace, přísloví, jednoduché idiomy, ustálené situační fráze, synonyma, antonyma, opisná vyjádření
Gramatika: Trpný rod, Vztažné věty
Souslednost časová
Počitatelnost a nepočitatelnost podstatných jmen
Podmiňovací věty typu 2, 3, Přací věty
Předbudoucí časy
|
Komunikační funkce jazyka a typy textů
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
-
formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
-
volně a srozumitelně reprodukuje přečtený nebo vyslechnutý autentický text se slovní zásobou a jazykovými strukturami odpovídajícími náročnějšímu textu
-
logicky a jasně strukturuje formální i neformální písemný projev různých slohových stylů
-
s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
-
používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
-
využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
-
komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
|
názory, postoje, stanoviska - odmítnutí, nesouhlas, doporučení, návrh
emoce - nelibost, zájem/nezájem, politování
morální postoje
delší písemný projev - životopis, žádost o zaměstnání, esej, podrobný popis
čtený či slyšený text - informační, dokumentární, umělecký
samostatný ústní projev - shrnutí, srovnání, prezentace, reprodukce textu
interakce - formální i neformální rozhovory, korespondence, internetová komunikace
informace z médií - tisk, televize, internet, film, dokument, hudba
|
Tematické okruhy a komunikační situace
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
-
formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
-
volně a srozumitelně reprodukuje přečtený nebo vyslechnutý autentický text se slovní zásobou a jazykovými strukturami odpovídajícími náročnějšímu textu
-
sestaví souvislý text na širokou škálu témat a vyjádří své stanovisko
-
logicky a jasně strukturuje formální i neformální písemný projev různých slohových stylů
-
s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
-
používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
-
využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
-
komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
-
při setkání s rodilými mluvčími zahájí, vede a zakončí dialog a zapojí se do živé diskuse na různá témata týkající se odbornějších zájmů
|
oblast veřejná - veřejné služby, veřejná oznámení, nakupování, média
oblast pracovní - profese, stížnost, žádost o zaměstnání, reklamní materiály, popis práce
oblast vzdělávací - profesní instituce, sport, debaty, diskuse
oblast osobní - životní styl, jídlo, volnočasové aktivity, nehody
oblast osobnostní - vnímání vlastní osobnosti, utváření a upevňování postojů
oblast společenská - globální problémy, pokrok
|
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
KD
,
LV
|
Reálie zemí studovaného jazyka
výstupy | učivo |
-
čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
-
formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
-
sestaví souvislý text na širokou škálu témat a vyjádří své stanovisko
-
s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
-
používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
-
využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
-
adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
-
komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
-
při setkání s rodilými mluvčími zahájí, vede a zakončí dialog a zapojí se do živé diskuse na různá témata týkající se odbornějších zájmů
|
Velká Británie, Irsko, USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland (výběrově)
- stručná charakteristika společnosti a kultury
- základní geografická fakta
- významné osobnosti
- život a tradice, národní specifika, vzdělání
- aktuální události a dění
- autentické materiály
|
|