telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazyk
Francouzský jazykNěmecký jazyk
primasekundaterciekvartakvintasextaseptimaoktáva
povinný
3

Jazykové prostředky, funkce

výstupyučivo
  • logicky a jasně strukturuje formální i neformální písemný projev různých slohových stylů
  • s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
Fonetika
Pravopis - písemná správnost v psaném projevu
Lexikologie - ustálené kolokace, přísloví, jednoduché idiomy, ustálené situační fráze, synonyma, antonyma, opisná vyjádření
Gramatika: Trpný rod, Vztažné věty
Souslednost časová
Počitatelnost a nepočitatelnost podstatných jmen
Podmiňovací věty typu 2, 3, Přací věty
Předbudoucí časy

Komunikační funkce jazyka a typy textů

výstupyučivo
  • čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
  • formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
  • volně a srozumitelně reprodukuje přečtený nebo vyslechnutý autentický text se slovní zásobou a jazykovými strukturami odpovídajícími náročnějšímu textu
  • logicky a jasně strukturuje formální i neformální písemný projev různých slohových stylů
  • s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
  • používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
  • využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
  • komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
názory, postoje, stanoviska - odmítnutí, nesouhlas, doporučení, návrh
emoce - nelibost, zájem/nezájem, politování
morální postoje
delší písemný projev - životopis, žádost o zaměstnání, esej, podrobný popis
čtený či slyšený text - informační, dokumentární, umělecký
samostatný ústní projev - shrnutí, srovnání, prezentace, reprodukce textu
interakce - formální i neformální rozhovory, korespondence, internetová komunikace
informace z médií - tisk, televize, internet, film, dokument, hudba

Tematické okruhy a komunikační situace

výstupyučivo
  • čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
  • formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
  • volně a srozumitelně reprodukuje přečtený nebo vyslechnutý autentický text se slovní zásobou a jazykovými strukturami odpovídajícími náročnějšímu textu
  • sestaví souvislý text na širokou škálu témat a vyjádří své stanovisko
  • logicky a jasně strukturuje formální i neformální písemný projev různých slohových stylů
  • s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
  • používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
  • využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
  • komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
  • při setkání s rodilými mluvčími zahájí, vede a zakončí dialog a zapojí se do živé diskuse na různá témata týkající se odbornějších zájmů
oblast veřejná - veřejné služby, veřejná oznámení, nakupování, média
oblast pracovní - profese, stížnost, žádost o zaměstnání, reklamní materiály, popis práce
oblast vzdělávací - profesní instituce, sport, debaty, diskuse
oblast osobní - životní styl, jídlo, volnočasové aktivity, nehody
oblast osobnostní - vnímání vlastní osobnosti, utváření a upevňování postojů
oblast společenská - globální problémy, pokrok
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , LV

Reálie zemí studovaného jazyka

výstupyučivo
  • čte s porozuměním literaturu ve studovaném jazyce
  • formuluje svůj názor srozumitelně, gramaticky správně, spontálně a plynule
  • sestaví souvislý text na širokou škálu témat a vyjádří své stanovisko
  • s porozuměním přijímá a srozumitelně i gramaticky správně předává obsahově složitější informace
  • používá bohatou všeobecnou slovní zásobu k rozvíjení argumentace, aniž by redukoval to, co chce sdělit
  • využívá výkladové a odborné slovníky při zpracování písemného projevu na neznámé téma
  • adekvátně a gramaticky správně okomentuje a prodiskutuje odlišné názory různýchfaktograafických i imaginativních textů
  • komunikuje plynule a foneticky správně na témata abstraktní i konkrétní v méně běžných i odborných situacích
  • při setkání s rodilými mluvčími zahájí, vede a zakončí dialog a zapojí se do živé diskuse na různá témata týkající se odbornějších zájmů
Velká Británie, Irsko, USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland (výběrově)
- stručná charakteristika společnosti a kultury
- základní geografická fakta
- významné osobnosti
- život a tradice, národní specifika, vzdělání
- aktuální události a dění
- autentické materiály