telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazykFrancouzský jazyk
Německý jazyk
sekundaterciekvartakvintasextaseptima
volitelný (Další cizí jazyk)
3
oktáva

jazykové prostředky

výstupyučivo
  • pochopí smysl textu v učebnici
  • rozumí pokynům a instrukcím ve výuce
  • při své práci využívá různé typy slovníků
  • čte srozumitelně kratší či delší texty
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu učebnice
  • sestatví souvislý, jednoduše členěný text o známém tématu
  • spojí řadu kratších úseků do celku
fonetika
pravopis
gramatické kategorie
- podstatná jména
- užívání členů
- člen dělivý
- přídavná jména a míra vlastnosti
- stupňování přídavných jmen a příslovcí
- slovesné časy
- otázka a zápor
- věta jednoduchá a pořádek slov
- slovesné konstrukce - participe présent
- souslednost časová
- infinitivní konstrukce
slovní zásoba
- synonyma, antonyma
- opisné vyjadřování

tematické okruhy

výstupyučivo
  • rozumí hlavním myšlenkám delšího poslechovu
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace
  • rozlišuje různé mluvčí
  • postihne různé názory a stanoviska
  • pochopí smysl textu v učebnici
  • pochopí hlavní smysl autentického materiálu
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • při své práci využívá různé typy slovníků
  • čte srozumitelně kratší či delší texty
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu učebnice
  • stručně vyjádří svůj názor na známý nebo jednodušší problém
  • reprodukuje přečtený či vyslechnutý text se známou slovní zásobou
  • sestaví souvislé sdělení v probíraném tématu
  • sestatví souvislý, jednoduše členěný text o známém tématu
  • spojí řadu kratších úseků do celku
  • osvojí si rozdíly mezi formálními a neformálními jazykovými prostředky
1/, 2/ rodina a vztahy
2/ lidé v mém okolí
4/ osobnosti
2/ škola
místo, kde žije
2/ práce
1/ volný čas
1/, 4/ životní styl (jídlo, tradice, svátky)
4/ tradice - porovnání s ČR
4/ francouzsky mluvící země

komunikační situace

výstupyučivo
  • rozumí hlavním myšlenkám delšího poslechovu
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace
  • rozlišuje různé mluvčí
  • postihne různé názory a stanoviska
  • pochopí hlavní smysl autentického materiálu
  • rozumí pokynům a instrukcím ve výuce
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • při své práci využívá různé typy slovníků
  • orientuje se v textu učebnice
  • stručně vyjádří svůj názor na známý nebo jednodušší problém
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • spojí řadu kratších úseků do celku
  • osvojí si rozdíly mezi formálními a neformálními jazykovými prostředky
pozdrav
představení se
rozloučení se
poděkování
adresa
blahopřání
omluva
žádost, prosba
odmítnutí
orientace v místě
vyjádření názoru
jednoduchý argument