telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazykFrancouzský jazyk
Německý jazyk
sekundaterciekvartakvintasextaseptimaoktáva
volitelný (Další cizí jazyk)
3

jazykové prostředky

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu, i za pomoci slovníku
  • rozumí pokynům a instrukcím týkajících se výuky
  • postihne strukturu jednoduchého textu
  • orientuje se v textu učebnice
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • propojí řadu kratších úseků
  • užívá složitější spojovací výrazy
  • osvojí si rozdíl mezi formálním a neformálním stylem
  • podrobně popíše událost či zážitek
  • popíše své pocity
  • napíše životopis, jednoduchý příběh, popis
fonetika
pravopis
gramatické kategorie
- podstatná jména
- užívání členu
- přídavná jména a míra vlastností
- jednoduché slovesné časy
- složené slovesné časy
- otázka a zápor
- věta jednoduchá a pořádek slov
- složité souvětí
- podmínkové a časové věty
- vyjádření příčiny a důsledku
- infinitivy
slovní zásoba
- synonyma a antonyma
- opisné vyjadřování
- slovotvorba
slohové postupy
- vyprávění
- popis
- dopis
- životopis

tematické okruhy

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovovat
  • adekvátně reaguje v běžných konverzačních situacích
  • čte srozumitelně a plynule i delší texty za účelem sdělení obsahu či nějaké informace
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledává v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu učebnice
  • k detailnější analýze texte využívá různé typy slovníků
  • stručně vyjádří svůj názor na známé i méně známé téma
  • reprodukuje přečtený i vyslechnutý text
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • zapojí se do konverzace, udržuje
  • sestaví souvislý členěný text týkající se známého tématu
  • propojí řadu kratších úseků
  • užívá složitější spojovací výrazy
  • logicky strukturuje text
  • osvojí si rozdíl mezi formálním a neformálním stylem
  • podrobně popíše událost či zážitek
  • popíše své pocity
  • napíše životopis, jednoduchý příběh, popis
1/, 2/ rodina a vztahy
2/ lidé v mém okolí
4/ osobnosti
2/ škola
místo, kde žije
2/ práce
1/ volný čas
1/, 4/ životní styl (jídlo, tradice, svátky)
4/, 5/ francouzsky mluvící země
4/, 5/ kultura a umění

komunikační situace

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovovat
  • rozumí pokynům a instrukcím týkajících se výuky
  • adekvátně reaguje v běžných konverzačních situacích
  • osvojí si základní zásady práce s různými tipy slovníků
  • orientuje se v textu učebnice
  • stručně vyjádří svůj názor na známé i méně známé téma
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • zapojí se do konverzace, udržuje
  • propojí řadu kratších úseků
  • užívá složitější spojovací výrazy
  • logicky strukturuje text
  • osvojí si rozdíl mezi formálním a neformálním stylem
pozdrav
představení se
rozloučení se
poděkování
adresa
blahopřání v různých životních situacích
omluva
vyjádření lítosti a porozumění
žádost, prosba
odmítnutí
orientace v místě
sdělení stanoviska
argumentace, přesvědčování