telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Člověk a příroda

FyzikaChemieBiologie
Zeměpis
1. ročník
povinný
2 + 0 1/2
2. ročník3. ročník4. ročník

Obecná biologie

výstupyučivo
  • odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností
    · odliší živé soustavy od neživých na základě jejich charakteristických vlastností
  • · objasní strukturu prokaryotních buněk a jejich životní projevy
    · objasní strukturu prokaryotních buněk a jejich životní projevy
  • charakterizuje bakterie a sinice z ekologického ,zdravotnického a hospodářského hlediska
    · charakterizuje bakterie a sinice z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska
  • zhodnotí způsoby ochrany proti bakteriálním onemocněním a metody jejich léčby
    zhodnotí způsoby ochrany proti bakteriálním onemocněním a metody jejich léčby
  • objasní strukturu a funkci organel eukaryotních buněk a jejich životní projevy
    objasní strukturu a funkci organel eukaryotních buněk a jejich životní projevy
  • charakterizuje viry jako nebuněčné soustavy
    charakterizuje viry jako nebuněčné soustavy
  • zhodnotí pozitivní a negativní význam virů
    zhodnotí pozitivní a negativní význam virů
  • zhodnotí způsoby ochrany proti virovým onemocněním a způsoby léčby
    zhodnotí způsoby ochrany proti virovým onemocněním a způsoby léčby
- Obecná charakteristika živých soustav, úrovně organizmů
- Chemická podstata buňky
- Nebuněčné organizmy - viry
- Prokaryotní buňka- stavba a funkce, bakterie a sinice
- Eukaryotní buňka - stavba funkce, činnost buněčných organel
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí

přesahy
Z:
(1. ročník): Obecná chemie

Biologie rostlin

výstupyučivo
  • popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů
    popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů
  • objasní principy rozmnožování rostlin
    objasní principy rozmnožování rostlin
  • posoudí vliv životních podmínek na stavbu a funkci rostlinného těla
    posoudí vliv životních podmínek na stavbu a funkci rostlinného těla
  • porovná společné a rozdílné vlastnosti „nižších“ a vyšších rostlin
    porovná společné a rozdílné vlastnosti „nižších“ a „vyšších“ rostlin
  • pozná a pojmenuje významné rostlinné druhy a uvede jejich ekologické nároky
    pozná a pojmenuje významné rostlinné druhy a uvede jejich ekologické nároky
  • zhodnotí rostliny jako primární producenty biomasy a možnosti jejich využití v různých odvětvích lidské činnosti
    zhodnotí rostliny jako primární producenty biomasy a možnosti jejich využití v různých odvětvích lidské činnosti
  • vysvětlí problematiku ohrožených rostlinných druhů a možnosti jejich ochrany
    vysvětlí problematiku ohrožených rostlinných druhů a možnosti jejich ochrany
- Rostlinná pletiva
- Morfologie a anatomie rostlinných orgánů
- Fyziologie rostlin
- Rozmnožování, růst a vývoj rostlin
- Systém a evoluce rostlin
- Nižší rostliny
- Vyšší rostliny
- Rostliny a prostředí, význam rostlin
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí

Biologie hub

výstupyučivo
  • vymezí společné a rozdílné znaky hub a ostatních organizmů
    vymezí společné a rozdílné znaky hub a ostatních organizmů
  • pozná a pojmenuje významné zástupce hub a lišejníků
    pozná a pojmenuje významné zástupce hub a lišejníků
- Stavba a funkce hub, specifika buňky hub
- Stavba a funkce lišejníků
- Přehled hlavních zástupců
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí