telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Člověk a příroda

FyzikaChemieBiologie
Zeměpis
1. ročník
povinný
2 + 0 1/2
2. ročník3. ročník4. ročník
povinný
0 + 3

Evoluce orgánů a orgánových soustav

výstupyučivo
  • Vyhodnocuje jednotlivé soustavy od těch, které zajišťují obecnější funkce, k soustavám s funkcemi speciálnějšími
    Vyhodnocuje jednotlivé soustavy od těch, které zajišťují obecnější funkce, k soustavám s funkcemi speciálnějšími
- Fylogeneze opěrné a pohybové soustavy,soustavy látkové přeměny, regulační přeměny a rozmnožovací soustavy
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí

Genetika a proměnlivost

výstupyučivo
  • využívá znalostí o genetických zákonitostech pro pochopení rozmanitosti organismů
    využívá znalostí o genetických zákonitostech pro pochopení rozmanitosti organismů
  • analyzuje možnosti využití znalostí z oblasti genetiky v běžném životě
    analyzuje možnosti využití znalostí z oblasti genetiky v běžném životě
- Molekulární genetika
- Genetika na úrovni chromozomů a buněk
- Genetika mnohobuněčných organizmů a Mendelovy zákony
- Genetika člověka a populací
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
Genetika v příkladech
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Člověk a životní prostředí

přesahy
Z:
(4. ročník): Biochemie

Geologie

výstupyučivo
  • Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny
    Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny
  • Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů
    Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů
  • Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků
    Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků
  • Rozliší základní projevy a podmínky života,orientuje se v daném přehledu vývoje organizmů
    Rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu vývoje organizmů
  • využívá vybrané metody identifikace minerálů
    Využívá vybrané metody identifikace minerálů
- Zákldy minerologie, petrologie a geologie
- Regionální geologie
- Geologická období a jejich význam
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Člověk a životní prostředí

  • Životní prostředí regionu a České republiky

přesahy
Z:
(1. ročník): Přírodní prostředí
(2. ročník): Anorganická chemie
(3. ročník): Organická chemie

Vznik a vývoj živých soustav

výstupyučivo
  • porovná významné hypotézy o vzniku a vývoji živých soustav na Zemi
    porovná významné hypotézy o vzniku a vývoji živých soustav na Zemi
  • vysvětlí význam diferenciace a specializace buněk pro mnohobuněčné organismy
    vysvětlí význam diferenciace a specializace buněk pro mnohobuněčné organismy
  • odvodí hierarchii recentních organismů ze znalostí o jejich evoluci
    odvodí hierarchii recentních organismů ze znalostí o jejich evoluci
  • podle předloženého schématu popíše a vysvětlí fylogenetický vývoj člověka
    podle předloženého schématu popíše a vysvětlí fylogenetický vývoj člověka
- Vznik a vývoj živých soustav, boigeneze
- Evoluční vývoj organizmů, darwinizmus
- Fylogenetický vývoj člověka
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Člověk a životní prostředí

Ekologie

výstupyučivo
  • používá správně základní ekologické pojmy
    používá správně základní ekologické pojmy
  • objasňuje základní ekologické vztahy
    objasňuje základní ekologické vztahy
  • popíše a na příkladech objasní základní způsoby ochrany přírody ČR
    popíše a na příkladech objasní základní způsoby ochrany přírody v ČR
- Základní ekologické pojmy, podmínky života
- Biosféra a její členění
- Ochrana životního prostředí
komentář
učebnice : Jan Jelínek, Vladimír Zicháček BIOLOGIE pro gymnázia
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Problematika vztahů organismů a prostředí

  • Člověk a životní prostředí

  • Životní prostředí regionu a České republiky

přesahy
Z:
(2. ročník): Krajina a životní prostředí
(2. ročník): Anorganická chemie
(3. ročník): Organická chemie
(4. ročník): tematické okruhy