Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a příroda
2/2 Paryby a ryby
výstupy | učivo |
-
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů
-
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
-
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy
|
Stavba těla, rozmnožování, význam a hlavní zástupci:
- žraloci
- rejnoci
- chiméry
Stavba těla, rozmnožování, význam a hlavní zástupci:
- sladkovodní ryby
- mořské ryby
- ohrožené a chráněné druhy ryb
|
komentář |
PT Environmentální výchova - ekosystémy |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
|
2/3 Obojživelníci
výstupy | učivo |
-
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů
-
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
-
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy
|
Stavba těla, rozmnožování, význam a hlavní zástupci
- bezocasí
- ocasatí
|
komentář |
PT Environmentální výchova - ekosystémy, lidské aktivity a problémy životního prostředí |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
,
ŽP
|
2/1 Strunatci
výstupy | učivo |
-
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů
-
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
|
Hlavní znaky strunatců, stavba těla, rozmnožování, význam a rozdělení do jednotlivých podkmenů:
- pláštěnci (sumky, salpy)
- bezlebeční (kopinatci)
- obratlovci
|
2/4 Plazi
výstupy | učivo |
-
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů
-
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
-
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí
-
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy
|
Stavba těla, rozmnožování, význam a hlavní zástupci:
- ještěři
- hadi
- krokodýli
- želvy
|
komentář |
Výchova ke zdraví - integrováno |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
|
přesahy |
Z:
(sekunda):
Zachycení pomíjivosti ve výtvarném procesu. Pohyb-příběh-animace
|
2/5 Ptáci
výstupy | učivo |
-
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů
-
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
-
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí
-
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku se živočichy
|
Stavba těla, rozmnožování, význam a hlavní zástupci:
- vodní ptáci (vrubozobí, potápky, krátkokřídlí, dlouhokřídlí, veslonozí)
- mokřadní ptáci (brodiví, bahňáci, krátkokřídlí)
- mořští (tučňáci, trubkonosí, plameňáci)
- dravci a sovy
- lesní stromoví ptáci (šplhavci, pěvci)
- ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny (měkkozobí, kukačky, pěvci)
- ptáci otevřené krajiny (hrabaví, pěvci, svišťouni)
- ptáci břehů tekoucích vod (srostloprstí, pěvci)
- ptáci obři a trpaslíci (běžci a kolibříci)
|
komentář |
PT Environmentální výchova - ekosystémy, lidské aktivity a problémy životního prostředí |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
,
ŽP
|
2/6 Říše rostlin, podříše vyšší rostliny
výstupy | učivo |
-
odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům
-
porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku
-
vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin
-
rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů
-
odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí
|
Stavba těla, funkce, rozmnožování a význam:
- Mechorosty
- Přesličky
- Plavuně
- Kapradiny
- Nahosemenné rostliny – květ, opylení, oplození,semeno
- Krytosemenné rostliny – květ, květenství, opylení,
oplození, semeno, plod (stavba, rozdělení, přenos,význam),
přehled nejdůležitějších čeledí jednoděložných a dvouděložných rostlin
- Význam rostlin a jejich ochrana
- NP, CHKO, ochrana přírody
|
komentář |
PT Environmentální výchova - ekosystémy,lidské aktivity a problémy životního prostředí, vztah člověka k prostředí |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
,
ŽP
,
VČP
|
přesahy |
Z:
(prima):
Etudy barev a linií - živá a neživá příroda, jednoduchá zátiší
(sekunda):
Výtvarný přepis skutečnosti
|
|