telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchova
Výtvarná výchovaHudební oborVýtvarný obor
prima
povinný
1
sekundaterciekvarta

Vokální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě; zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Vokální činnosti
• intonační cvičení
• rozšiřování hlasového rozsahu
• zpěv lidových písní, práce s notovým zápisem
• lidový dvojhlas,kánony
• zpěv lidových písní a dětských písní umělých
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , PM

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko

Instrumentální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
Instrumentální činnosti
• Jednoduchý doprovod lidových písní s využitím Orffova
instrumentáře
• rytmická hra na tělo
• lidové kapely
• noty, pomlky,orientace v notovém zápise
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K , Ko

Hudebně pohybové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
Hudebně pohybové činnosti
• mazurka, pochod, valčík, polka
• hudebně dramatické projevy( hra na dirigenta a orchestr)
• pantomima
• využívání řeči těla
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS , K , Ko

Poslechové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
  • vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
Poslechové činnosti
• hudební výrazové prostředky - práce s nimi
• poznávání hudebních nástrojů,rozdělení do nástrojových skupin
• píseň a její proměny ve staletích
• hudba jako řeč - poslech vybraných skladeb
• hudba na jevišti - opera, opereta, muzikál, melodram
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , PM

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP
přesahy
Z:
(prima): Volný přepis dojmu