telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchovaVýtvarná výchova
Hudební oborVýtvarný obor
primasekundaterciekvarta
Charakteristika vyučovacího předmětu

Obsahové, organizační a časové vymezení předmětu Výtvarná výchova

Předmět Výtvarná výchova je zaměřen hlavně na tvůrčí činnost žáka, která je velmi těsně spojena s vnímáním komunikačního obsahu různých vizuálně obrazných znakových systémů. Rozvíjí pocitové vnímání žáka a dbá na uplatňování subjektivity. Užívá různé umělecké vyjadřovací prostředky včetně nových informačních komunikačních technologií. Na základě poznání duchovních a kulturních hodnot současných i minulých utváří nepředpojaté postoje k různým kulturám a společenstvím.

Do vzdělávacího obsahu předmětu Výtvarná výchova jsou začleněna následující průřezová témata:

Osobnostní a sociální výchova -
tematické okruhy:
sebepoznání a sebepojetí
kreativita
mezilidské vztahy
komunikace
kooperace a kompetice
hodnoty,postoje a praktická etika
rozvoj schopností poznávání

Environmentální výchova-
tematické okruhy:
ekosystémy
Vztah člověka a prostředí


Mediální výchova-
tvorba mediálních sdělení


Výuka předmětu Výtvarná výchova je realizována formou různých vyučovacích metod, např. samostatnou prací žáka, prací ve dvojicích, skupinovým vyučováním, výtvarnými řadami a projekty.

Výuka probíhá v učebně výtvarné nebo mimo budovu školy/práce v plenéru/

Vyučovací předmět Výtvarná výchova má časovou dotaci 2 hodiny týdně v primě a sekundě. V tercii a kvartě je dotována 1 hodinou týdně, ale realizuje se ve dvouhodinovém bloku 1krát za 14 dní. Na hodiny Výtvarné výchovy se žáci dělí do 2 stejně početných skupin dle jejich celkového počtu ve třídě.







Kompetence komunikativní
  • přemýšlí o různých typech informačních a komunikačních prostředků
  • obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje
Kompetence sociální a personální
  • podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu
  • vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj
  • chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu
Kompetence k učení
  • využívá efektivně informace v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě
  • samostatně pozoruje a experimentuje
  • umí získané výsledky porovnávat, kriticky posuzovat
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly
Kompetence k řešení problémů
  • sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • samostatně řeší problémy, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů
  • nachází shodné, podobné a odlišné znaky informací
  • využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení problémů
Kompetence občanské
  • respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní i historické dědictví
  • projevuje pozitivní postoj k uměleckým dílům, smysl pro kulturu a tvořivost
Kompetence pracovní
  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení
  • dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky