telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Umění a kultura
Dekorativní návrh. Hry z písmen, písmo jako výrazový prvek
výstupy | učivo |
|
Dekorativní řešení plochy
/užití tvaru, barevné kombinace, pravidelné střídání lineárního symbolu, kompoziční řád a zmatek/
/např. návrh na šátek, reklama + text/
Rsc
Písmo-základní znalosti /druhy, užití/
Seznámení s texty dávných kultur
/piktogram, ideogram, kódované vzkazy/
charakter písma a člověka
Xerox-zvětšování, zmenšování, k zvýraznění kontrastu, zrnitost, rasty
/koláž z tiskovin z celého světa-plocha + písmo vlastní noviny/
Okú
|
pokrytí průřezových témat |
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
TMS
|
přesahy |
Do:
(tercie):
Mediální výchova
Z:
(tercie):
Mediální výchova
|
Prostorová tvorba-tvarování a konstruování. Performance
výstupy | učivo |
|
Pochopení výtvarných a výrazových možností různých materiálů, rozvedení linií do prostoru, modelace a destrukce ploch, zvýraznění objemů nebo kontrastů-tvarová nadsázka v plastice, v objemové tvorbě
Rsc
Tvorba kulis, masek, kostýmů + hudba + hra s textem
Okú
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Ko
|
Volná reprodukce uměleckých děl
výstupy | učivo |
|
Práce s uměleckým dílem
Umění Renesance
Experimenty s reprodukcemi uměleckých děl-hledání detailu, zajímavý výřez-další rozpracování a dotváření
|
Svět a jeho ztvárnění v materiálu. Hravé zpracování keramické hlíny
výstupy | učivo |
|
Rozvíjet cit pro materiál, tvar, funkci, zdobení, lineární dekor, užití engob, otisky předmětů nebo raznic
/Práce s plátem-jednoduchý kachel/
Prostorové objekty-citlivé uspořádání celku z různých stran
/např. hudební nástroj + další materiály, schránka na poklady/
Us
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
K
,
KaK
|
Grafické techniky. Osobní znak-značka
výstupy | učivo |
-
Žák při vlastní tvorbě uplatňuje osobní prožitky, zkušenosti a znalosti, rozpozná jejich vliv a individuální přínos pro tvorbu, interpretaci a přijetí VOV
|
Subjektivní vyjádření, introspekce
Vztah myšlenky a formy
/Já a moje identity-linoryt, nebo jiná grafická technika/
Us
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
SaS
|
přesahy |
Z:
(tercie):
Mediální výchova
|
Rozbor uměleckých děl v souvislostech
výstupy | učivo |
|
Práce s uměleckým dílem
Na konkrétních případech výtvarných děl vyhledává a srovnává rovné způsoby uměleckého vyjadřování
Umění-Baroko, Klasicismus, Romantismus
|
přesahy |
Z:
(tercie):
Vznik občanské společnosti
|
Poznávání civilizace, tvary objevené civilizací. Soudobé vyjadřovací prostředky
výstupy | učivo |
|
Počítačová grafika
Emocionálně motivované etudy s linkou, barvou, tvarem
Asociace
/auta na křižovatkách-nadjezdy, podjezdy, oblouky/
/krajina kde se necítím dobře/
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
E
|
|