telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchovaVýtvarná výchova
Hudební oborVýtvarný obor
primasekundatercie
povinný
1
kvarta

Dekorativní návrh. Hry z písmen, písmo jako výrazový prvek

výstupyučivo
  • Žák vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření, k tvorbě užívá některé metody uplatňované v současném výtvarném umění
Dekorativní řešení plochy
/užití tvaru, barevné kombinace, pravidelné střídání lineárního symbolu, kompoziční řád a zmatek/
/např. návrh na šátek, reklama + text/

Rsc

Písmo-základní znalosti /druhy, užití/
Seznámení s texty dávných kultur
/piktogram, ideogram, kódované vzkazy/
charakter písma a člověka
Xerox-zvětšování, zmenšování, k zvýraznění kontrastu, zrnitost, rasty
/koláž z tiskovin z celého světa-plocha + písmo vlastní noviny/

Okú
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

TMS
přesahy
Do:
(tercie): Mediální výchova
Z:
(tercie): Mediální výchova

Prostorová tvorba-tvarování a konstruování. Performance

výstupyučivo
  • Žák užívá VOV k zaznamenávání vizuálních zkušeností, zkušeností získaných ostatními smysly a k zaznamenávání k podmětu z představ a fantazie

Pochopení výtvarných a výrazových možností různých materiálů, rozvedení linií do prostoru, modelace a destrukce ploch, zvýraznění objemů nebo kontrastů-tvarová nadsázka v plastice, v objemové tvorbě

Rsc

Tvorba kulis, masek, kostýmů + hudba + hra s textem

Okú
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Ko

Volná reprodukce uměleckých děl

výstupyučivo
  • Žák si uvědomuje na konkrétních příkladech různorodost zdrojů interpretace VOV

Práce s uměleckým dílem
Umění Renesance
Experimenty s reprodukcemi uměleckých děl-hledání detailu, zajímavý výřez-další rozpracování a dotváření


Svět a jeho ztvárnění v materiálu. Hravé zpracování keramické hlíny

výstupyučivo
  • Žák zobrazuje vlastní fantazijní představy a odhaluje interpretační kontext vlastního vyjádření, kombinuje výtvarné prostředky a experimentuje s nimi
Rozvíjet cit pro materiál, tvar, funkci, zdobení, lineární dekor, užití engob, otisky předmětů nebo raznic
/Práce s plátem-jednoduchý kachel/
Prostorové objekty-citlivé uspořádání celku z různých stran
/např. hudební nástroj + další materiály, schránka na poklady/

Us
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , KaK

Grafické techniky. Osobní znak-značka

výstupyučivo
  • Žák při vlastní tvorbě uplatňuje osobní prožitky, zkušenosti a znalosti, rozpozná jejich vliv a individuální přínos pro tvorbu, interpretaci a přijetí VOV

Subjektivní vyjádření, introspekce
Vztah myšlenky a formy
/Já a moje identity-linoryt, nebo jiná grafická technika/

Us
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS
přesahy
Z:
(tercie): Mediální výchova

Rozbor uměleckých děl v souvislostech

výstupyučivo
  • Žák interpretuje umělecká VOV v současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí, historických souvislostí

Práce s uměleckým dílem
Na konkrétních případech výtvarných děl vyhledává a srovnává rovné způsoby uměleckého vyjadřování
Umění-Baroko, Klasicismus, Romantismus
přesahy
Z:
(tercie): Vznik občanské společnosti

Poznávání civilizace, tvary objevené civilizací. Soudobé vyjadřovací prostředky

výstupyučivo
  • Žák využívá technických možností zvoleného média pro vyjádření své představy

Počítačová grafika
Emocionálně motivované etudy s linkou, barvou, tvarem
Asociace
/auta na křižovatkách-nadjezdy, podjezdy, oblouky/
/krajina kde se necítím dobře/
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

E