telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchovaVýtvarná výchova
Hudební oborVýtvarný obor
primasekundaterciekvarta
povinný
1

Vztah k umění k okolnímu světu

výstupyučivo
  • Žák na konkrétních případech objasní vliv procesu komunikace na přijetí a interpretaci VOV
Abstraktní vyjádření pocitů a představ-hledat obsah ve zdánlivě neobsažných formách
Komunikace beze slov pomocí barevného vidění
Účinky výrazových kvalit linií, barev, tvarů s různými variantami významů
/etudy s přiřazováním barev ke slovům např.krajina mého života-vztah jediné barvy k odlišnému prostředí/

Rsc
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS
přesahy
Do:
HV (kvarta): Hudebně pohybové činnosti
Z:
(kvarta): Mediální výchova

Rozbor uměleckých děl v souvislostech

výstupyučivo
  • Žák interpretuje umělecké VOV v současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí, historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků
Práce s uměleckým dílem
Na příkladech konkrétních výtvarných děl vyhledávat a srovnávat různé způsoby uměleckého vyjadřování
Umění poloviny 20 století a druhé poloviny 20 století
Impresionismus, surrealismus a kubismus
přesahy
Z:
(kvarta): Svět mezi dvěma světovými válkami

Krajina jako dílo mnoha generací

výstupyučivo
  • Žák vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu VOV a jejich vztahů

Kresba uhlem-uhel jako nástroj studijní kresby, užití valérů modelace světlem a stínem, kontrasty ploch
/krajina v plenéru, přezvětšené detaily různých živočichů/
Výrazové vlastnosti barev
Pokusy o porušení barevné rovnováhy
Akvarel, malba barevnými tušemi, malba špachtlí
/motivy městské krajiny/

Rsc

pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

E

Hledání linie ve světě kolem nás

výstupyučivo
  • Žák ověřuje komunikativní účinky VOV v sociálních vztazích a vhodnou formou je prezentuje

Dlouhodobý projekt
Rozhovor obrazotvorných prvků
/komunikace-minimálně dva hlasy a dva postoje/
Základní kompoziční principy, jejich uplatňování a porušování

Okú

pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Ko
přesahy
Do:
ČJL (kvarta): Projevy mluvené

Tendence v současném výtvarném umění

výstupyučivo
  • Žák rozlišuje obsah VOV uměleckých projevů v současnosti i minulosti, orientuje se v oblastech současných trendů výtvarného umění

Proměnlivost obrazu v čase
Návštěvy galerií, muzeí
Současné výtvarné umění
Akční tvorba
Kinetické umění
Land art

pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS

Moje místo ve vesmíru, plynutí času

výstupyučivo
  • Žák vědomě i podvědomě využívá prvků VOV při zdokonalování vlastního výrazu a osobitého stylu při zacházení s výtvarným jazykem, námětem i jeho interpretací

Analogie skutečného a neskutečného ve výtvarné práci
Kombinované techniky
Experimenty s materiály
/Jak se potkáváme a míjíme…/
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K