telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchovaVýtvarná výchova
Hudební oborVýtvarný obor
prima
povinný
2
sekundaterciekvarta

Příroda netvoří v přímkách - hledání důkazů, výtvarné etudy s prvky VOV

výstupyučivo
  • Žák vybírá, vytváří a pojmenovává základní prvky vizuálně obrazných vyjádření /VOV/
pokusy s výrazovými hodnotami linií, vykrývání ploch/šrafury.textury/,přepis tvaru a jeho stavby/zpřes. proporcí/uzavřenost a otevřenost tvaru/,např. listy a plody téhož druhu/, statika a dynamika tvaru, např. skála a viklan/
- jednoduché kresebné studie

Rozvoj smyslové citlivosti/Rsc/

Pravěké umění
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K
přesahy
Do:
D (prima): Pravěk
HV (tercie): Vokální činnosti

Etudy barev a linií - živá a neživá příroda, jednoduchá zátiší

výstupyučivo
  • Žák variuje různé vlastnosti prvků a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků
Kombinace kreslířských technik a hledání jejich výrazových hodnot /např. malba do vlhkého podkladu,dokreslování linií po zaschnutí/,vztah lineární kresby a malířs. změkčení
- rozvoj kompozičního myšlení /prvek a formát/
- zásahy do tvarů a jeho proměny /např. procesy sesychání,tání../,řezy předmětů..

Rsc

Umění Egypta
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K
přesahy
Do:
Bi (sekunda): 2/6 Říše rostlin, podříše vyšší rostliny

Volný přepis dojmu

výstupyučivo
  • Žák užívá VOV k zaznamenání vlastních zkušeností, vjemů a poznatků z představ a fantazie
Výrazové vlastnosti barev/mísení b. barevný kruh, symbolika b. barevný akord, barev. asociace /např. noční krajina,krajina zalitá sluncem/
Lineární nebo barevná reakce na smyslové podněty /výtvarné vyjádření hudeb. zážitku/
Světel. a barev. kontrast,tónové přechody

Rsc
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , PH
přesahy
Do:
HV (prima): Poslechové činnosti

Výtvarné akce spojené s pohybem postav na obraze, postojem sochy, oživlými předměty

výstupyučivo
  • Žák ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených VOV, nalézá vhodnou formu pro jejich prezentaci
Spontánní tvarování neobvyklých předmětů z různých materiálů/papír. plast.fólie/
Transformace/personifikace předmětů/např.papír. sáčky/
Mimika a gesto v uměleckém díle
Volné propojování materiálů a jejich výrazových hodnot /např.- mobilní závěsný objekt/

Ověřování komunikačních účinků /Okú/

Řecko-Myrón-sochař pohybu, Řím
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , KaK
přesahy
Do:
D (prima): Starověk
DV (sekunda): Proces dramatické a inscenační tvorby

Perspektivní vyjádření objemů

výstupyučivo
  • Žák uvědoměle zachází s dříve poznanými vlastnostmi prvků VOV a vyjadřuje vztah mezi nimi
Snaha o kreslířský nebo malířský přepis prostorového objektu, stanovení vlastností trojrozměrnosti
- jednoduchá geometrická tělesa /zátiší/

Rsc

Výtvarné studie o místě, kde žiji - jednoduché grafické techniky

výstupyučivo
  • Žák porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace VOV
Porovnávání účinků různých druhů otisků a
textur-postupné dotváření otisků
-frotáž-pastel, uhel..
/např. Dokument o mém oblíbeném místě, můj domov, škola-sbírka otisků, doplnit textem/

Okú

-pozitivní a negativní linie v grafic. Tvorbě
snaha o výstižné vyjádření motivu
vztah- volba námětu a formát,
Tisk z koláže, sádroryt,linoryt
/např. námět-život na neznámé planetě,koláž z linorytových otisků/

Rsc.
pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

ZPŽ

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , HPPE
přesahy
Do:
ČJL (prima): Popis
Z:
(prima): 1.3 dům, byt