telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Umění a kultura
Příroda netvoří v přímkách - hledání důkazů, výtvarné etudy s prvky VOV
výstupy | učivo |
|
pokusy s výrazovými hodnotami linií, vykrývání ploch/šrafury.textury/,přepis tvaru a jeho stavby/zpřes. proporcí/uzavřenost a otevřenost tvaru/,např. listy a plody téhož druhu/, statika a dynamika tvaru, např. skála a viklan/
- jednoduché kresebné studie
Rozvoj smyslové citlivosti/Rsc/
Pravěké umění
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
K
|
přesahy |
Do:
D
(prima):
Pravěk HV
(tercie):
Vokální činnosti
|
Etudy barev a linií - živá a neživá příroda, jednoduchá zátiší
výstupy | učivo |
|
Kombinace kreslířských technik a hledání jejich výrazových hodnot /např. malba do vlhkého podkladu,dokreslování linií po zaschnutí/,vztah lineární kresby a malířs. změkčení
- rozvoj kompozičního myšlení /prvek a formát/
- zásahy do tvarů a jeho proměny /např. procesy sesychání,tání../,řezy předmětů..
Rsc
Umění Egypta
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
K
|
přesahy |
Do:
Bi
(sekunda):
2/6 Říše rostlin, podříše vyšší rostliny
|
Volný přepis dojmu
výstupy | učivo |
|
Výrazové vlastnosti barev/mísení b. barevný kruh, symbolika b. barevný akord, barev. asociace /např. noční krajina,krajina zalitá sluncem/
Lineární nebo barevná reakce na smyslové podněty /výtvarné vyjádření hudeb. zážitku/
Světel. a barev. kontrast,tónové přechody
Rsc
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
PH
|
přesahy |
Do:
HV
(prima):
Poslechové činnosti
|
Výtvarné akce spojené s pohybem postav na obraze, postojem sochy, oživlými předměty
výstupy | učivo |
|
Spontánní tvarování neobvyklých předmětů z různých materiálů/papír. plast.fólie/
Transformace/personifikace předmětů/např.papír. sáčky/
Mimika a gesto v uměleckém díle
Volné propojování materiálů a jejich výrazových hodnot /např.- mobilní závěsný objekt/
Ověřování komunikačních účinků /Okú/
Řecko-Myrón-sochař pohybu, Řím
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
KaK
|
přesahy |
Do:
D
(prima):
Starověk DV
(sekunda):
Proces dramatické a inscenační tvorby
|
Perspektivní vyjádření objemů
výstupy | učivo |
|
Snaha o kreslířský nebo malířský přepis prostorového objektu, stanovení vlastností trojrozměrnosti
- jednoduchá geometrická tělesa /zátiší/
Rsc
|
Výtvarné studie o místě, kde žiji - jednoduché grafické techniky
výstupy | učivo |
|
Porovnávání účinků různých druhů otisků a
textur-postupné dotváření otisků
-frotáž-pastel, uhel..
/např. Dokument o mém oblíbeném místě, můj domov, škola-sbírka otisků, doplnit textem/
Okú
-pozitivní a negativní linie v grafic. Tvorbě
snaha o výstižné vyjádření motivu
vztah- volba námětu a formát,
Tisk z koláže, sádroryt,linoryt
/např. námět-život na neznámé planetě,koláž z linorytových otisků/
Rsc.
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
ZPŽ
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
,
HPPE
|
přesahy |
Do:
ČJL
(prima):
Popis
Z:
(prima):
1.3 dům, byt
|
|