telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchovaVýtvarná výchova
Hudební oborVýtvarný obor
primasekunda
povinný
2
terciekvarta

Krajina v proměnách času. Subjektivní vyjádření pocitů

výstupyučivo
  • Žák vybírá, vytváří, pojmenovává širší škálu VOV a uplatňuje je pro vyjádření vlastních zkušeností, vjemů a představ, uplatňuje osobitý přístup k realitě

Výtvarné komponování z daného počtu linií, vyvažování jejich směrů, vyhledávání kontrastních podob a vztahů
/ vztah člověka a prostředí kde žije-krajina, mapa, reliéf
kontrast-krajina dříve a nyní, nutnost ochrany životního prostředí /
Kresebné studie s využitím dalších prvků VOV
Hledání vlastního výrazu pro vyjádření nálad, pocitů, fantazie

Rsc


/ „Jak mi je když…pocity, nálady“ /
základní, druhové a doplňková barvy pro osobité výtvarné vyjadřování

Uplatňování subjektivity / Us /

pokrytí průřezových témat

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

E

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

OSŠ
přesahy
Do:
Z (tercie): 3.3 Regionální geografie České republiky
Z:
(tercie): 3.2 život

Výtvarný přepis skutečnosti

výstupyučivo
  • Žák užívá prvky VOV k výtvarné reflexi okolního světa

Pozorování a analýza přírodnin, stavebnost přírodního tvaru, logika růstu
/ motivy-botanický a zoologický atlas /
Objevování a kombinace zvětšených detailů
/ perokresba a kresba tužkou /
Leonardo da Vinci – Anatomie


Rsc


pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Ko
přesahy
Do:
Bi (sekunda): 2/6 Říše rostlin, podříše vyšší rostliny

Prostorová tvorba-plastiky. Práce s hlínou

výstupyučivo
  • Žák rozlišuje působení VOV v rovině smyslového účinku, v rovině subjektivního účinku a v rovině sociálně utvářeného symbolického obsahu

Převedení svých představ do objemových rozměrů
/ instalace společné plastiky v prostorách školy-prezentace /

Ověrování komunikačních účinku / Okú /

Románské umění
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Ko
přesahy
Do:
D (sekunda): Křesťanství a raně středověká Evropa

Zachycení pomíjivosti ve výtvarném procesu. Pohyb-příběh-animace

výstupyučivo
  • Žák užívá prostředky pro zachycení jevů a procesů v proměnách a vztazích, užívá jemu dostupné metody současného výtvarného umění a digitálních médií
Práce zachycující proměny
/ papír-trhání, mačkání, vrstvení a jednoduché kašírování /
Proměny rostlinných a živočišných druhů-spojení biologie a výtvarné fantazie
Proměny lidské tváře / hra se zrcadlem / studium profilu
/ nová tvář = nový člověk ?? /

Us

Komiks-podstatné vystižení významného bodu příběhu
/ tiskoviny-časopis pro mládež-obálka /

Okú
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , MV
přesahy
Do:
Bi (sekunda): 2/4 Plazi

Ornament-folklórní tradice

výstupyučivo
  • Žák se výtvarně vyjadřuje k lidovým tradicím a zvykům na základě smyslově, emocionálně nebo duchovně motivovaných vjemů
Výtvarné dílo
dílo v kontextu estetickém i užitkovém
/ vitráž, malba na sklo, malba na hedvábí /
Volná vazba na studium výtvarného folklóru a Výtvarné jeho symboliku
Tematické práce-Vánoce, Velikonoce-estetika
Ornament a jeho hledání v okolním světě, spojení abstraktního a konkrétního tvaru v ornamentu

Rsc

Gotické mění

přesahy
Do:
D (sekunda): Vrcholný středověk
Z:
(sekunda): Práce s internetem

Design-užité umění

výstupyučivo
  • Žák rozvíjí aktivní vztah k předmětnému světu a životnímu prostředí, rozvoj estetického cítění

Výstavba tvaru-vazba mezi tvarem-funkcí-materiálem-dekorem
/ práce s hlínou /
Návrhová kresba-osobitý nápad, hledání variant-realizace

Rsc

Výtvarné akce v přírodě

výstupyučivo
  • Žák užívá VOV k zachycení vztahu ke konkrétní osobě
Subjektivní vyjádření pocitů, netradiční techniky
/ Já a ty, Ty a já – rozhovor s hlavou mého kamaráda
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , SaS