telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchova
Výtvarná výchovaHudební oborVýtvarný obor
primasekundaterciekvarta
povinný
1

Vokální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě; zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i částí skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Vokální činnosti
• vlastní osobitý vokální projev
• výběr písní odpovídajících probíraným obdobím české
hudby vážné i populární,
• zpěv v jednohlase i vícehlase
• sluchová analýza(intervaly,akordy)
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko

Instrumentální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i částí skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Instrumentální činnosti
• prolínají do ostatních hudebních činností během
školního roku
• noty, akordy T,S,D), rytmus, metrum - prohloubení znalostí
• tvoření stupnic moll
• skupinová hra s dostupnými nástroji, vyjadřování pocitů hudbou
• hra na flétnu
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko , KaK

Hudebně pohybové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
Hudebně pohybové činnosti
• prolínají do ostatních hudebních činností během roku
• taktování
• některé dobové tance ( rock´n ´roll), společenské tance
• vlastní ztvárnění znějící moderní hudby (choreografie)
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS , K , Ko
přesahy
Z:
(sekunda): Proces dramatické a inscenační tvorby
(kvarta): Vztah k umění k okolnímu světu

Poslechové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
  • zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období a porovnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami
  • vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
Poslechové činnosti
• Počátky českých hudebních dějin – nejstarší české
písně, husitský chorál
• česká renesance (K. Harant z Polžic a Bezdružic,J. K.
Vodňanský)
• české baroko (A. M. z Otradovic,F. V. Míča)
• český klasicismus (J. V . Stamic, J. A. Benda, J.Ryba
• český romantismus (B. Smetana, A. Dvořák, Z. Fibich)
• česká hudba 20. století ( L. Janáček, B. Martinů, J. Suk)
• česká populární hudba (jazz a swing, trampská píseň,
divadla malých forem, big beat , folk, pop a rock)
• vytváření vlastních soudů a preferencí
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

FVM

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , PM

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , PL