telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchova
Výtvarná výchovaHudební oborVýtvarný obor
primasekunda
povinný
1
terciekvarta

Vokální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě; zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
  • rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
Vokální činnosti
• hlasová hygiena
• lidský hlas, mutace,
• vokální projev,techniky vokálního projevu,lidový dvojhlas
• lidové a umělé písně,zlidovělé písně,kánony
• výběr písní různých etnických skupin a národů
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

LV , EP , PM

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko
přesahy
Z:
(sekunda): Jazykové prostředky

Instrumentální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i částí skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Instrumentální činnosti
• prolínají se do ostatních hudebních činností během roku
• tvorba jednoduchých doprovodů pomocí Orffova instrumentáře
• netradiční hudební nástroje
• základy hry na flétnu
• noty,pomlky, intervaly,posuvky,akordy dur a moll
• variace
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SRaSO , K , Ko

Hudebně pohybové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
Hudebně pohybové činnosti
• lidové tance (kolový tanec, mateník, polka, valčík),
• moderní tanec,výrazový tanec,balet, pantomima
• taktování, dirigování jednoduchých lidových písní
• vlastní pohybové ztvárnění (choreografie)
• využívání řeči těla
• rozvoj pohybové paměti
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

PM

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko
přesahy
Z:
(sekunda): Proces dramatické a inscenační tvorby

Poslechové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
Poslechové činnosti
• hudba jako řeč
• lidová hudba jiných národů a etnik
• hudba inspirovaná lidovou písní
• výběr poslechových skladeb z různých období (Vivaldi,
Bach, Mozart, Beethoven)
• skladba vokální a instrumentální
• hudba duchovní a světská
• hudební formy – kánon, fuga, oratorium, kantáta,
koncert,sonáta,symfonie
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , EP , PM , PSSS

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

ES , JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP
přesahy
Z:
(sekunda): Jazykové prostředky