telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | Jan Kohoutek | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | Jan Kohoutek | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Umění a kultura
Vokální činnosti
výstupy | učivo |
-
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
-
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě; zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého
-
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
-
rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
-
orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
|
Vokální činnosti
• hlasová hygiena
• lidský hlas, mutace,
• vokální projev,techniky vokálního projevu,lidový dvojhlas
• lidové a umělé písně,zlidovělé písně,kánony
• výběr písní různých etnických skupin a národů
|
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
LV
,
EP
,
PM
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
K
,
Ko
|
přesahy |
Z:
(sekunda):
Jazykové prostředky
|
Instrumentální činnosti
výstupy | učivo |
-
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
-
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i částí skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace
-
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
|
Instrumentální činnosti
• prolínají se do ostatních hudebních činností během roku
• tvorba jednoduchých doprovodů pomocí Orffova instrumentáře
• netradiční hudební nástroje
• základy hry na flétnu
• noty,pomlky, intervaly,posuvky,akordy dur a moll
• variace
|
pokrytí průřezových témat |
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
SRaSO
,
K
,
Ko
|
Hudebně pohybové činnosti
výstupy | učivo |
-
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
-
rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
|
Hudebně pohybové činnosti
• lidové tance (kolový tanec, mateník, polka, valčík),
• moderní tanec,výrazový tanec,balet, pantomima
• taktování, dirigování jednoduchých lidových písní
• vlastní pohybové ztvárnění (choreografie)
• využívání řeči těla
• rozvoj pohybové paměti
|
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
PM
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
K
,
Ko
|
přesahy |
Z:
(sekunda):
Proces dramatické a inscenační tvorby
|
Poslechové činnosti
výstupy | učivo |
-
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
-
orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
|
Poslechové činnosti
• hudba jako řeč
• lidová hudba jiných národů a etnik
• hudba inspirovaná lidovou písní
• výběr poslechových skladeb z různých období (Vivaldi,
Bach, Mozart, Beethoven)
• skladba vokální a instrumentální
• hudba duchovní a světská
• hudební formy – kánon, fuga, oratorium, kantáta,
koncert,sonáta,symfonie
|
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
KD
,
EP
,
PM
,
PSSS
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
ES
,
JE
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
RSP
|
přesahy |
Z:
(sekunda):
Jazykové prostředky
|
|