telefon:483394333fax:483394333
ředitel:Jan Kohoutekkontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:Jan KohoutekIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajUJezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 11170891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium osmileté všeobecné, zpracováno podle RVP ZV a RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Umění a kultura

Hudební výchova
Výtvarná výchovaHudební oborVýtvarný obor
primasekundatercie
povinný
1
kvarta

Vokální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě; zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase, dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého
  • reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i částí skladeb, vytváří a volí jednoduché doprovody, provádí jednoduché hudební improvizace
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Vokální činnosti
• hlasová a rytmická cvičení, dechová cvičení
• rozšiřování hlasového rozsahu
• vícehlas
• orientace v hudebním záznamu
• zpěv lidových a umělých písní odpovídajícíchprobíraným
slohovým obdobím, písně moderní populární hudby
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

K , Ko
přesahy
Z:
(prima): Příroda netvoří v přímkách - hledání důkazů, výtvarné etudy s prvky VOV

instrumentální činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů
Instrumentální činnosti
• nástrojová reprodukce různých melodií
• tvorba jednoduchých instrumentálních doprovodů,
jednoduché improvizace
• akord, akordické značky
• hra na flétnu
• noty, intervaly, stupnice dur, prohlubování dosavadních znalostí
• práce s hudebně výrazovými prostředky(melodie,rytmus,dynamika,barva)
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , K , Ko

Hudebně pohybové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • rozpozná některé z tanců různých stylových období, zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě a na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu
  • vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
Hudebně pohybové činnosti
• prolínají do ostatních hudebních činností během roku
• taktování
• některé dobové tance (renesanční tanec, country)
• vlastní ztvárnění znějící hudby (choreografie)
pokrytí průřezových témat

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

SaS , K , Ko
přesahy
Z:
(sekunda): Proces dramatické a inscenační tvorby

Poslechové činnosti

výstupyučivo
  • využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
  • orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku
  • zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období a porovnává ji z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami
  • vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění
Poslechové činnosti
• přehled hudebních slohů artificiální hudby v souvislosti s ostatními druhy umění(architektura,malířství)
• poslech – postihování a srovnávání charakteristických
znaků různých hudebních slohů
• hudba artficiální a nonartificiální
• původ hudby,pravěk a starověk –Řecko, Řím
• středověk – gregoriánský chorál, světská píseň,rytířská píseň
• renesance –mše, madrigal
• baroko – opera, J. S. Bach, G. F. Handel
• klasicismus – hud. formy, představitelé
• romantismus – hud. formy, představitelé
• hudba 20. století- impresionismus,
(dodekafonie,Pařížská šestka, aleatorika,elektronická
hudba)
• jazz, spirituály, blues,
• populární hudba
• 50. léta- rock-n-roll,country and western,
• 60.léta,70.-80. léta,současná moderní populární hudba
pokrytí průřezových témat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

KČPPMS , IVMSR

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

ZPŽ

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

KD , PM , PSSS

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

JE

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

RSP , MV