telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | František Brus | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | František Brus | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a příroda
Sociální prostředí
výstupy | učivo |
-
zhodnotí na příkladech dynamiku vývoje obyvatelstva na Zemi
zhodnotí na příkladech dynamiku vývoje obyvatelstva na Zemi
-
zhodnotí geografické, demografické a hospodářské aspekty působící na chování, pohyb, rozmístění a zaměstnanost obyvatelstva
zhodnotí geografické, demografické a hospodářské aspekty působící na chování, pohyb, rozmístění a zaměstnanost obyvatelstva
-
analyzuje hlavní rasová, etnická, jazyková, náboženská, kulturní a politická specifika s ohledem na způsob života a životní úroveň v kulturních regionech světa
analyzuje hlavní rasová, etnická, jazyková, náboženská, kulturní a politická specifika s ohledem na způsob života a životní úroveň v kulturních regionech světa
-
identifikuje obecné základní geografické znaky sídel a aktuální tendence ve vývoji osídlení
identifikuje obecné základní geografické znaky sídel a aktuální tendence ve vývoji osídlení
-
zohlední faktory územního rozmístění hospodářských aktivit
zohlední faktory územního rozmístění hospodářských aktivit
-
vymezí jádrové a periferní oblasti světa
vymezí jádrové a periferní oblasti světa
-
zhodnotí bilanci světových surovinových a energetických zdrojů
zhodnotí bilanci světových surovinových a energetických zdrojů
-
posoudí význam i ekologickou únosnost těžby a zpracovatelských technologií v daném regionu
posoudí význam i ekologickou únosnost těžby a zpracovatelských technologií v daném regionu
-
vyhledá na mapách hlavní světové oblasti cestovního ruchu, porovná jejich lokalizační faktory a potenciál
vyhledá na mapách hlavní světové oblasti cestovního ruchu, porovná jejich lokalizační faktory a potenciál
-
rozliší a porovná státy světa a jejich mezinárodní integrační seskupení a organizace podle kritérií vzájemné podobnosti a odlišnosti
rozliší a porovná státy světa a jejich mezinárodní integrační seskupení a organizace podle kritérií vzájemné podobnosti a odlišnosti
-
lokalizuje na politické mapě světa hlavní aktuální geopolitické změny s přihlédnutím k historickému vývoji
lokalizuje na politické mapě světa hlavní aktuální geopolitické změny s přihlédnutím k historickému vývoji
-
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
-
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
|
Obyvatelstvo
- Územní rozložení obyvatelstva
- Vývoj světové populace
- Územní pohyb populace
- Struktura populace
- Kulturní regiony světa
Sídla a osídlení
- Venkovská sídla
- Městská sídla
- Struktura měst
- Sídelní systémy
- Jádra a periferie
Hospodářství
- Vývoj hospodářství
- Zemědělství a lesnictví
- Typy zemědělství
- Světová produkce potravin
- Průmyslové oblasti světa
- Odvětví průmyslu
- Doprava
- Služby
- Lokalizační faktory ekonomických aktivit
Politická geografie
- Politické uspořádání států
- Mezinárodní integrace
- Problémové oblasti světa
- Globalizace
|
komentář |
Využití internetu a dalších sdělovacích prostředků, odborné literatury, videosnímků a encyklopedií pro rozbor historických a aktuálních informací
Využití atlasů - vyhledávání a rozbor dat
Činnosti se statistickými materiály ( tabulky, grafy, ...)
|
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Globalizační a rozvojové procesy
Územní rozložení obyvatelstva
Vývoj světové populace
Politické uspořádání světa
Mezinárodní integrace
Problémové oblasti světa
Globalizace
-
Globální problémy, jejich příčiny a důsledky
Územní rozložení obyvatelstva
Vývoj světové populace
Územní pohyb populace
Struktura populace
Politické uspořádání států
Mezinárodní integrace
Mezinárodní integrace
Globalizace
-
Humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce
Vývoj světové populace
Kulturní regiony světa
Politické uspořádání států
Mezinárodní integrace
Problémové oblasti světa
Globalizace
|
přesahy |
Do:
Chemie
(3. ročník):
Organická chemie Základy společenských věd
(2. ročník):
Člověk v ekonomických vztazích Základy společenských věd
(3. ročník):
Mezinárodní vztahy a globalizace
|
Krajina a životní prostředí
výstupy | učivo |
-
zhodnotí na příkladech krajiny jako systém pevninské části krajinné sféry se specifickými znaky, určitými složkami, strukturou, okolím a funkcemi
zhodnotí na příkladech krajiny jako systém pevninské části krajinné sféry se specifickými znaky, určitými složkami, strukturou, okolím a funkcemi
-
analyzuje na konkrétních příkladech přírodní a kulturní složky a prvky krajiny
analyzuje na konkrétních příkladech přírodní a kulturní složky a prvky krajiny
-
zhodnotí některá rizika působení přírodních a společenských faktorů na životní prostředí
zhodnotí některá rizika působení přírodních a společenských faktorů na životní prostředí
-
posuzuje geologickou činnost člověka z hlediska možných dopadů na životní prostředí
posuzuje geologickou činnost člověka z hlediska možných dopadů na životní prostředí
-
vyhodnotí bezpečnost ukládání odpadů a efektivitu využívání druhotných surovin v daném regionu
vyhodnotí bezpečnost ukládání odpadů a efektivitu využívání druhotných surovin v daném regionu
|
- Geografie životního prostředí
- Přírodní a civilizační rizika
- Trvale udržitelný rozvoj
|
komentář |
Využití internetu a dalších sdělovacích prostředků, odborné literatury, videosnímků a encyklopedií pro rozbor historických a aktuálních informací |
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
|
přesahy |
Do:
Biologie
(4. ročník):
Ekologie
|
Regiony - regionální geografie České republiky
výstupy | učivo |
-
zhodnotí polohu, přírodní poměry a zdroje ČR
zhodnotí polohu, přírodní poměry a zdroje ČR
-
využívá geologickou mapu ČR k objasnění geologického vývoje regionů
využívá geologickou mapu ČR k objasnění geologického vývoje regionů
-
lokalizuje na mapách hlavní rozvojová jádra a periferní oblasti ČR
lokalizuje na mapách hlavní rozvojová jádra a periferní oblasti ČR
-
vymezí místní region na mapě podle zvolených kritérií, zhodnotí přírodní, hospodářské a kulturní poměry mikroregionu a jeho vazby k vyšším územním celkům a regionům
vymezí místní region na mapě podle zvolených kritérií, zhodnotí přírodní, hospodářské a kulturní poměry mikroregionu a jeho vazby k vyšším územním celkům a regionům
-
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
-
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
-
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
|
Regionální geografie České republiky
- Poloha, rozloha
- Územní vývoj státu
- Přírodní podmínky, ochrana přírody
- Obyvatelstvo, sídla
- Hospodářství
- Administrativní členění a oblasti ČR
- místní region
|
komentář |
Využití internetu a dalších sdělovacích prostředků, odborné literatury, videosnímků a encyklopedií pro rozbor historických a aktuálních informací
Využití atlasů - vyhledávání a rozbor dat
Práce s obrysovými a mentálními mapami
Činnosti se statistickými materiály ( tabulky, grafy, ...)
Jednoduchá SWOT analýza území bydliště
|
pokrytí průřezových témat |
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
|
|