telefon: | 483394333 | fax: | 483394333 |
ředitel: | František Brus | kontakty: | gymtan@gymtan.cz |
hl. koordinátor: | František Brus | IČ: | 60252570 |
email: | gymtan@gymtan.cz | REDIZO: | 600010414 |
zřizovatel: | Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz |
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
|
Charakteristika školy a ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Školní projekty
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Člověk a příroda
Makroregiony světa - Evropa a Rusko
výstupy | učivo |
-
zhodnotí polohu, přírodní a sociální poměry evropských regionů a Ruska
zhodnotí polohu, přírodní a sociální poměry evropských regionů a Ruska
-
lokalizuje hlavní rozvojová jádra a periferie evropských regionů a Ruska
lokalizuje hlavní rozvojová jádra a periferie evropských regionů a Ruska
-
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
-
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
-
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
|
Regionální geografie Evropy
- Přírodní podmínky
- Historický, politický a ekonomický vývoj
- Sociální prostředí
- Evropská integrace
- Západní Evropa
- Severní Evropa
- Jižní Evropa
- Střední Evropa
- Jihovýchodní Evropa
- Východní Evropa
Rusko
|
komentář |
Využití internetu a dalších sdělovacích prostředků, odborné literatury, videosnímků a encyklopedií pro rozbor historických a aktuálních informací
Využití atlasů - vyhledávání a rozbor dat
Práce s obrysovými a mentálními mapami
Činnosti se statistickými materiály ( tabulky, grafy, ...) |
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Globalizační a rozvojové procesy
Regionální geografie Evropy
-
Globální problémy, jejich příčiny a důsledky
Regionální geografie Evropy
-
Humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce
Regionální geografie Evropy
-
Žijeme v Evropě
Regionální geografie Evropy
|
přesahy |
Do:
Anglický jazyk
(3. ročník):
Oblasti komunikace Anglický jazyk
(4. ročník):
Oblasti komunikace Francouzský jazyk
(2. ročník):
tematické okruhy Německý jazyk
(3. ročník):
Oblasti komunikace Konverzace NJ
(3. ročník):
Cestování
|
Ostatní makroregiony světa
výstupy | učivo |
-
lokalizuje na mapách makroregiony světa, vymezí jejich hranice, zhodnotí jejich přírodní, kulturní, politické a hospodářské poměry a jednotlivé makroregiony vzájemně porovná
lokalizuje na mapách makroregiony světa, vymezí jejich hranice, zhodnotí jejich přírodní, kulturní, politické a hospodářské poměry a jednotlivé makroregiony vzájemně porovná
-
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
čte, interpretuje a sestavuje jednoduché grafy a tabulky, analyzuje a interpretuje číselné geografické údaje
-
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
vytváří a využívá vlastní mentální schémata a mentální mapy pro orientaci v konkrétním území
-
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
používá s porozuměním vybranou geografickou terminologii
|
Asie
- Střední Asie a Zakavkazsko
- Východní Asie
- Jihovýchodní Asie
- Jižní asie
- Jihozápadní Asie
Afrika
- Severní Afrika
- Subsaharská Afrika
Amerika
- Severní Amerika (Angloamerika)
- Latinská Amerika
Austrálie, Oceánie, polární oblasti a světový oceán
|
komentář |
Využití internetu a dalších sdělovacích prostředků, odborné literatury, videosnímků a encyklopedií pro rozbor historických a aktuálních informací
Využití atlasů - vyhledávání a rozbor dat
Práce s obrysovými a mentálními mapami
Činnosti se statistickými materiály ( tabulky, grafy, ...) |
pokrytí průřezových témat |
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
-
Globalizační a rozvojové procesy
Asie
Afrika
Amerika
Austrálie, Oceánie
-
Globální problémy, jejich příčiny a důsledky
Asie
Afrika
Amerika
Austrálie, Oceánie
-
Humanitární pomoc a mezinárodní rozvojová spolupráce
Asie
Afrika
Amerika
Austrálie, Oceánie
|
přesahy |
Do:
Anglický jazyk
(3. ročník):
Oblasti komunikace Anglický jazyk
(4. ročník):
Oblasti komunikace Francouzský jazyk
(2. ročník):
tematické okruhy Francouzský jazyk
(3. ročník):
tematické okruhy Francouzský jazyk
(4. ročník):
tematické okruhy
|
|