telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazykFrancouzský jazyk
Německý jazyk
1. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
2. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
3. ročník4. ročník

jazykové prostředky

výstupyučivo
  • rozumí známým výrazům a větám
  • rozumí zřetelné promluvě
  • odvodí význam méně známých slov z kontextu
  • najde určitou informaci v jednoduché promluvě
  • rozumí instrukcím a požadavkům při organizaci výuky
  • čte foneticky správně přiměřeně náročný text
  • rozumí obsahu textů v učebnici a jednoduchým materiálům
  • přečte nový text k uvedenému tématu
  • seznámí se s různými technikami čtení
  • aktivně využívá dvojjazyčný slovník
  • přečte jednoduchý text v časopise a orientuje se v něm
  • vytvoří jednoduché sdělení k probíranému tématu
  • aktivně používá slovní zásobu k probíraným tématům
  • reprodukuje jednoduchý text
  • dbá na jazykovou správnost
  • sestaví jednoduché sdělení k úprobíraným okruhům
  • napíše krátký dopis
  • vytvoří jednoduchý popis
fonetika
- složitější fonetické jevy
pravopis
- písemná správnost ve známých výrazech
gramatické kategorie
- přídavná jména a příslovce
- stupňování
- jednoduché slovesnné časy
- subjonctif, conditionnel présent
- slovesné konstrukce - gérondif
- rod činný a trpný
- otázka a zápor
- věta jednoduchá a pořádek slov
- základní předložkové vazby
- jednoduché spojovací výrazy
slovní zásoba
slohové útvary
- dopis formální i neformální
- vyprávění - reprodukce
- popis
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

  • Spolupráce a soutěž

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Média a mediální produkce

tematické okruhy

výstupyučivo
  • rozumí známým výrazům a větám
  • rozumí instrukcím a požadavkům při organizaci výuky
  • aktivně využívá dvojjazyčný slovník
  • rozumí obsahu textů v učebnici a jednoduchým materiálům
  • přečte nový text k uvedenému tématu
  • vytvoří jednoduché sdělení k probíranému tématu
  • aktivně používá slovní zásobu k probíraným tématům
  • účastní se rozhovoru na dané téma
  • dbá na jazykovou správnost
  • zapojí se do konverzace
  • napíše krátké vyprávění
1/, 2/ rodina - vztahy a výchova
2/ škola a vzdělání
místo, kde žije
bydlení
1/ volný čas a zájmová činnost
jídlo
1/ oblékání
nákupy
4/ některé svátky, tradice
4/ příroda a životní prostředí
4/ francouzsky mluvící země - základní geografické údaje
4/ ČR ve vztahu k Evropě
pokrytí průřezových témat

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Žijeme v Evropě

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Spolupráce a soutěž

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Člověk a životní prostředí

přesahy
Z:
(3. ročník): Makroregiony světa - Evropa a Rusko
(3. ročník): Ostatní makroregiony světa

komunikační situce

výstupyučivo
  • rozumí známým výrazům a větám
  • rozumí zřetelné promluvě
  • rozumí instrukcím a požadavkům při organizaci výuky
  • v textu vyhledá určitou informaci a pracuje s ní
  • vytvoří jednoduché sdělení k probíranému tématu
  • aktivně používá slovní zásobu k probíraným tématům
  • účastní se rozhovoru na dané téma
  • adekvátně reaguje v komunikačních situacích
  • vyžádá si jednoduchou informaci
  • zapojí se do konverzace
pozdrav
rozloučení se
poděkování
omluva a reakce na ni
prosba, žádost
žádost o pomoc, službu, informaci
souhlas, nesouhla
vyjádření názoru
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Základní problémy sociokulturních rozdílů

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Sociální komunikace