telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazykFrancouzský jazyk
Německý jazyk
1. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
2. ročník3. ročník4. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3

jazykové prostředky

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace zřetelně vyslovované
  • porozumí pokynům a instrukcím ve výuce
  • pracuje běžně s různými typy slovníků
  • čte srozumitelně a plynule i delší texty a analyzuje je
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu z učebnice
  • používá různé typy slovníků
  • vyjádří svůj názor na známé či běžné téma
  • sestaví souvislé sdělení k tématu
  • sestaví souvislý členěný text týkající se známého tématu
  • rozlišuje formální a neformální styl
  • napíše své pocity
  • napíše životopis
  • napíše popis
fonetika
pravopis
gramatické kategorie
- podstatná jména
- užívání členů
- přídavná jména, míra vlastnosti
- slovesné časy
- otázka a zápor
- věta a pořádek slov
- složité souvětí
- podmínkové a časové věty
- příčina a důsledek
- infinitivy
slovní zásoba
slohové útvary
- vypravování
- popis
- mail
- zpráva
- hodnocení
- dopis formální i neformální
- synonyma, antonyma
- opisné vyjadřování
- slovotvorba
slohové postupy
- vyprávění
- popis
- dopis
- životopis
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Mediální produkty a jejich význam

tematické okruhy

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl textu v učebnici
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu
  • pracuje běžně s různými typy slovníků
  • čte srozumitelně a plynule i delší texty a analyzuje je
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • postihne strukturu jednoduchého textu
  • orientuje se v textu z učebnice
  • používá různé typy slovníků
  • reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
  • sestaví souvislé sdělení k tématu
  • sestaví souvislý členěný text týkající se známého tématu
  • spojí řadu kratších úseků do souvislého sledu
  • užívá složitější spojovací výrazy
  • logicky strukturuje text
  • rozlišuje formální a neformální styl
  • podrobně popíše událost či zážitek
  • napíše své pocity
  • napíše jednoduchý příběh
1/, 2/ rodina a vztahy
2/ lidé v mém okolí
4/ osobnosti
2/ škola
místo, kde žije
2/ práce
1/ volný čas
1/, 4/ životní styl (jídlo, tradice, svátky)
4/, 5/ kultura a umění
pokrytí průřezových témat

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Vzdělávání v Evropě a ve světě

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Životní prostředí regionu a České republiky

přesahy
Do:
Biologie (4. ročník): Ekologie
Zeměpisný seminář (4. ročník): Životní prostředí
Z:
(3. ročník): Ostatní makroregiony světa

komunikační situace

výstupyučivo
  • rozumí hlavním myšlenkám poslechu na známé téma
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace zřetelně vyslovované
  • reaguje příslušně v běžných konverzačních situacích
  • vyjádří svůj názor na známé či běžné téma
  • reprodukuje přečtený či vyslechnutý text
  • sestaví souvislé sdělení k tématu
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • vyžádá si potřebnou informaci
  • účastní se rozhovoru na dané téma
  • zapojí se do konverzace, udržuje ji
pozdrav
představení se
rozloučení se
poděkování
adresa
blahopřání v různých životních situacích
omluva
vyjádření lítosti a porozumění
žádost, prosba
odmítnutí
orientace v místě
sdělení stanoviska
argumentace, přesvědčování
zjišťování názoru
telefonní rozhovor

pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Vztah k multilingvní situaci a ke spolupráci mezi lidmi z různého kulturního prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Média a mediální produkce