telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazykFrancouzský jazyk
Německý jazyk
1. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
2. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
3. ročník
volitelný (Další cizí jazyk)
3
4. ročník

jazykové prostředky

výstupyučivo
  • rozumí hlavním myšlenkám delšího poslechu
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace
  • rozlišuje různé mluvčí
  • pochopí smysl textu v učebnici
  • pochopí hlavní smysl autentického materiálu
  • rozumí pokynům a instrukcím ve výuce
  • používá různé typy slovníků
  • čte a rozumí kratším i delším textům a vyhledává informace
  • vyhledává v textu hlavní myšlenky
  • vyhledává v textu podrobnosti
  • orientuje se v textu učebnice
  • sestaví souvislý, členěný text k tématu
  • spojí kratší texty do souvislého celku
  • rozliší formální a neformální jazykové prostředky
  • osvojí si základní prostředky popisu
  • osvojí si základní prostředky vypravování
fonetika
pravopis
gramatické kategorie
- podstatná jména
- zásady při používání členu
- člen dělivý
- přídavná jména a míra vlastnosti
- stupňování přídavných jmen a příslovcí
- jednoduché slovesné časy
- otázka a zápor
věta jednoduchá a pořádek slov
- slovesné konstrukce - participe présent
- souslednost časová
- infinitivní konstrukce
slovní zásoba
slohové útvary
- vypravování
- popis
- dopis formální i neformální
- mail
slovní zásoba
- synonyma, antonyma
- opisné vyjadřování
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

  • Sociální komunikace

  • Morálka všedního dne

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Mediální produkty a jejich význam

tematické okruhy

výstupyučivo
  • postihne různé názory a stanoviska
  • pochopí hlavní smysl autentického materiálu
  • rozumí pokynům a instrukcím ve výuce
  • reaguje přiměřeně v běžných konverzačních situacích
  • používá různé typy slovníků
  • čte a rozumí kratším i delším textům a vyhledává informace
  • vyhledává v textu hlavní myšlenky
  • vyhledává v textu podrobnosti
  • reprodukuje přečtený či vyslechnutý text se známou slovní zásobou
  • sestaví souvislé sdělení k probíranému tématu
  • sestaví souvislý, členěný text k tématu
  • rozliší formální a neformální jazykové prostředky
  • osvojí si základní prostředky popisu
  • osvojí si základní prostředky vypravování
1/, 2/ rodina a vztahy
2/ lidé v mém okolí
4/ osobnosti
2/ škola
místo, kde žije
2/ práce
1/ volný čas
1/, 4/ životní styl (jídlo, tradice, svátky)
4/ tradice - porovnání s ČR
4/ francouzsky mluvící země
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Základní problémy sociokulturních rozdílů

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

  • Vzdělávání v Evropě a ve světě

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Morálka všedního dne

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Účinky mediální produkce a vliv médií

přesahy
Z:
(3. ročník): Ostatní makroregiony světa

komunikační situace

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl autentického materiálu
  • reaguje přiměřeně v běžných konverzačních situacích
  • používá různé typy slovníků
  • stručně vyjádří svůj názor na známé téma nebo jednoduchou situaci
  • sestaví souvislé sdělení k probíranému tématu
  • adekvátně reaguje v běžných konverzačních situacích
  • sestaví souvislý, členěný text k tématu
  • rozliší formální a neformální jazykové prostředky
pozdrav
představení se
rozloučení se
poděkování
adresa
blahopřání
omluva
žádost, prosba
odmítnutí
orientace v místě
vyjádření názoru
jednoduchý argument
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Vztah k multilingvní situaci a ke spolupráci mezi lidmi z různého kulturního prostředí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Účinky mediální produkce a vliv médií