telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazyk
Francouzský jazykNěmecký jazyk
1. ročník
povinný
3
2. ročník3. ročník4. ročník

Fonetika

výstupyučivo
  • rozumí pokynům a instrukcím týkajícím se organizace jazykového vyučování
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • rozumí hlavním myšlenkám poslechu na známé téma
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
zvuková výstavba slova
zvuková stránka věty
základní druhy intonace a jejich význam
přízvuk
základní fonetické jevy

Pravopis

výstupyučivo
  • osvojí si základní zásady přip práci s různými typy slovníků
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu z učebnice
  • sestaví souvislý, jednoduše členěný text týkající se známého tématu
písemná správnost v psaném projevu ve známých výrazech

Gramatické kategorie

výstupyučivo
  • pochopí hlavní smysl textu v učebnici
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu (i při využití vizuální či slovníkové podpory)
  • čte srozumitelně kratší či delší texty za účelem sdělení obsahu či nějaké informace
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • orientuje se v textu z učebnice
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tematickými okruhy
  • spojí řadu kratších úseků do lienárního sledu
zájmena
podstatná jména
základy užívání členu
počitatelnost
přídavná jména a míra vlastnosti
základní slovesné časy
otázka a zápor
věta jednoduchá a souvětí
pořádek slov

Slovní zásoba

výstupyučivo
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • rozumí hlavním myšlenkám poslechu na známé téma
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
synonyma, anytonyma
opisné vyjadřování

Oblasti komunikace

výstupyučivo
  • rozumí pokynům a instrukcím týkajícím se organizace jazykového vyučování
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • rozumí hlavním myšlenkám poslechu na známé téma
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu (i při využití vizuální či slovníkové podpory)
  • stručně vyjádří svůj názor (na předem známé či jednodušší téma)
  • reprodukuje přečtený či vyslechnutý text, v němž se vyskytuje známá slovní zásoba
  • zapojí se do jednoduché konverzace a udržuje ji
  • vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
identita
blízcí lidé
společenské vztahy
domov
sport, zábava a jiné koníčky
životní styl
život a tradice
povolání a profese
pokrytí průřezových témat

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti

  • Sociální komunikace

Rozvíjené jazykové funkce

výstupyučivo
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • osvojí si základní zásady přip práci s různými typy slovníků
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • spojí řadu kratších úseků do lienárního sledu
  • osvojí si základní rozdíly mezi jazykovými prostředky popisu a vypravování
pozdrav, rozloučení se
představení se
poděkování
adresa a osobní data
žádost, prosba, návrh, objednávka
omluva, odmítnutí
komentář
orientace v místě