telefon:483394333fax:483394333
ředitel:František Bruskontakty:gymtan@gymtan.cz
hl. koordinátor:František BrusIČ:60252570
email:gymtan@gymtan.czREDIZO:600010414
zřizovatel:Liberecký krajU Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu485 226 23470891508info@kraj-lbc.cz www.kraj-lbc.cz
Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Gymnázium čtyřleté všeobecné, zpracováno podle RVP GV

Školní 305, 468 41 Tanvald , www.gymtan.cz

Jazyk a jazyková komunikace

Český jazyk a literaturaAnglický jazyk
Francouzský jazykNěmecký jazyk
1. ročník
povinný
3
2. ročník
povinný
3
3. ročník4. ročník

Fonetika

výstupyučivo
  • pro svou práci využívá dvojjazyčný i výkladový slovník
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu (i při využití vizuální či slovníkové podpory)
složitější fonetické jevy

Pravopis

výstupyučivo
  • pochopí smysl textu v učebnici
  • pro svou práci využívá dvojjazyčný i výkladový slovník
  • orientuje se v textu z učebnice
písemná správnost v psaném projevu ve známých výrazech

Gramatické kategorie

výstupyučivo
  • pochopí smysl textu v učebnici
  • pro svou práci využívá dvojjazyčný i výkladový slovník
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu (i při využití vizuální či slovníkové podpory)
  • orientuje se v textu z učebnice
  • čte srozumitelně kratší či delší texty za účelem sdělení obsahu či nějaké informace
  • reprodukuje vyslechnutý či přečtený text, v němž se vyskytuje známá ui méně známá slovní zásoba
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • sestaví souvislý, jednoduše členěný text týkající se známého tématu
podstatná jména
užívání členů
počitatelnost
přídavná jména a míra vlastnosti
slovesné časy
rozkaz, otázka, zápor
činný a trpný rod
tázací dovětky
věta jednoduchá a souvětí
pořádek slov
modální slovesa
jednodušší věty podmínkové a vztažné
základní slovesné vazby
jednodušší užití nepřímé řeči

Slovní zásoba

výstupyučivo
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • rozumí hlavním myšlenkám poslechu na známé téma
  • pochopí hlavní smysl autentické konverzace, pomalu a zřetelně vyslovované
  • pochopí hlavní smysl jednoduššího autentického materiálu (i při využití vizuální či slovníkové podpory)
  • čte srozumitelně kratší či delší texty za účelem sdělení obsahu či nějaké informace
  • vyhledá v textu hlavní myšlenky
  • vyhledá v textu detailní informaci
  • přečte text v časopisu, vyhledá nebo odvodí neznámé výrazy
  • reprodukuje vyslechnutý či přečtený text, v němž se vyskytuje známá ui méně známá slovní zásoba
  • popíše objekt
  • popíše zážitek, jednoduchou příhodu
synonyma, antonyma
opisné vyjadřování
definice

Oblasti komunikace

výstupyučivo
  • rozumí pokynům a instrukcím týkající se organizace jazykového vyučování
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • přečte adaptované dílo z anglo-americké literatury v přiměřené náročnosti
  • zapojí se do konverzace a udržuje ji
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • vyjádří svůj názor (na předem známé téma či na téma, které ho zajímá)
  • cítí jistá jazyková omezení, ale kompenzuje je
  • spojí řadu kratších úseků do lineárního sledu
  • popíše objekt
  • popíše zážitek, jednoduchou příhodu
  • sestaví souvislý, jednoduše členěný text týkající se známého tématu
  • podrobně popíše své okolí, vlastní zájmy a činnosti
  • vyjádří a obhájí své myšlenky, názory a stanoviska vhodnou písemnou i ústní formou
identita
způsob vnímání sebe sama
blízcí lidé
společenské vztahy
životní styl
sport, zábava a jiné koníčky
povolání a profese
věda, technika a pokrok
příroda
životní prostředí a jeho znečištění
ekologie
pokrytí průřezových témat

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

  • Vztah k multilingvní situaci a ke spolupráci mezi lidmi z různého kulturního prostředí

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

  • Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti

  • Sociální komunikace

  • Spolupráce a soutěž

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

  • Člověk a životní prostředí

Rozvíjené jazykové funkce

výstupyučivo
  • adekvátně reaguje v běžných komunikačních situacích
  • zapojí se do konverzace a udržuje ji
  • sestaví souvislé sdělení související s probíranými tématy
  • vyjádří svůj názor (na předem známé téma či na téma, které ho zajímá)
  • cítí jistá jazyková omezení, ale kompenzuje je
  • popíše objekt
  • popíše zážitek, jednoduchou příhodu
pozdrav, rozloučení se
představení se
souhlas, nesouhlas
popis
prosba, žádost, objednávka
návrh, pozvání, nabídka
přijetí
omluva, odmítnutí
komentář
orientace v místě